۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸

رزمایشی با مشارکت 18 کشور در اردن

رزمایش بین‌المللی «شیر آماده 2015» با مشارکت مصر و 17 کشور دیگر و همچنین با همکاری فرماندهی مرکزی آمریکا در اردن آغاز شد.
کد خبر : ۲۴۰۸۹۲

صراط: به نقل از خبرگزاری مصری «الشرق الاوسط»، این رزمایش امروز(سه‌شنبه) با مشارکت حدود 10 هزار سرباز از 18 کشور عربی و غیر عربی در اردن آغاز شده است و تا 19 ماه می ادامه خواهد داشت.

سرتیپ «فهد الضامن» گفت: این رزمایشی که ارتش اردن با همکاری آمریکا انجام می‌دهد، برای پنجمین سال متوالی با هدف بالا بردن توان نظامی ارتش کشورهای شرکت کننده، تبادل اطلاعات نظامی، افزایش برگزاری رزمایش‌های مشترک جهت مقابله با هرگونه تهدید احتمالی، اجرای عملیات مبارزه با تروریسم، علملیات پشتیبانی لجستیکی مشترک، بالا بردن آمادگی سطح کشورهای شرکت کننده است.

وی تصریح کرد: در این رزمایش کویت، بحرین، قطر، عربستان، مصر، عراق، امارات، لبنان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، پاکستان، آمریکا، کانادا، بلژیک، لهستان، استرالیا و فرماندهی پیمان ناتو شرکت دارند.

از سوی دیگر، ریک ماتسون از فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: شیر آماده فرصتی برای افزایش روابط و توانایی‌ کشورهای شرکت کننده در شرایط فوق العاده است.

وی تاکید کرد: این رزمایش آموزش بخش های گسترده‌ای از نیروهای دریایی، زمینی و هوایی را شامل می شود.

ماتسون تاکید کرد که نیروهای زمینی با چندین بالگرد که در عملیات پشتیبانی هوایی از آنها استفاده می‌شود، پشتیبانی می شوند.

همچنین این رزمایش با همکاری فرماندهی مرکزی آمریکا در مراکز آموزش نظامی نیروهای مسلح اردن و دیگر مراکز آموزشی نیروهای زمینی، هوایی و دریایی و با مشارکت گسترده وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های امنیتی برگزار می‌شود.

منبع: فارس