۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶

درگیری شدید ارتش و داعش در بزرگترین پالایشگاه نفت عراق

نیروهای ارتش عراق و گروه تروریستی داعش از صبح امروز در نزدیکی پالایشگاه «بیجی» واقع در شمال تکریت به شدت با یکدیگر درگیر شدند و این درگیری همچنان ادامه دارد.
کد خبر : ۲۴۱۱۴۲

صراط: به نقل از روسیاالیوم، گروه تروریستی داعش امروز(پنجشنبه) به پالایشگاه «بیجی» بزرگترین پالایشگاه نفت عراق در استان صلاح الدین حمله جدیدی کردند که به گفته یک مسئول امنیتی عراق نیروهای ارتش روز پنجشنبه یکی از سخت‎ترین نبردهای خود را تجربه کردند.

این مسئول امنیتی که نخواست نامش فاش شود، گفت: عناصر تروریستی به نیروهای امنیتی مستقر در پالایشگاه بیجی که از چند ماه قبل در محاصره داعش است، حمله سنگینی کردند.

وی افزود: تروریست‌هایی که از چند هفته قبل وارد پالایشگاه شدند، انتحاری هستند و در ساختمان‌های پالایشگاه مخفی شدند، از همین روی شناسایی آنها دشوار است.

در همین حال، یک افسر عراق گزارش داد که حمله عوامل انتحاری داعش که سعی داشتند با خودروی بمب گذاری شده به نیروهای پلیس عراق در منطقه «السکک» به پالایشگاه بیجی نزدیک شوند، خنثی شد.

وی گفت: نیروهای امنیتی عراق موفق شدند قبل از اینکه این خودروی بمب‌گذاری شده به پالایشگاه بیجی برسد، آن را منفجر کنند.

افسر عراقی افزود: درگیری‌های میان ارتش عراق و عناصر تروریستی در نزدیکی پالایشگاه ادامه دارد و نیروهای ارتش و سرویس مبارزه با تروریسم در اطراف پالایشگاه مستقر شدند.

در همین ارتباط، شبکه ماهواره‌ای الغدیر گزارش داد که «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر عراق در پی حمله تازه داعش به پالایشگاه بیجی، امروز وارد این منطقه شده است.

پایگاه خبری السومریه نیوز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که «العامری امروز وارد منطقه بیجی در 40 کیلومتری شمال تکریت شده است تا از نزدیک در روند درگیری‌های کنونی برای آزادسازی پالایشکاه و منطقه بیجی از اشغال داعش قرار بگیرد.»

از سوی دیگر، رئیس شورای استانداری صلاح الدین عراق امروز از اعزام نیروهای کمکی به پالایشگاه برای آغاز عملیات پاکسازی بیجی خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» روز گذشته اعلام کرد که درگیری ارتش عراق با داعش برای پاکسازی پالایشگاه بیجی استان صلاح الدین «سخت» است از همین روی «پیش‌بینی» نتیجه این درگیری دشوار است.

پالایشگاه بیجی بزرگترین پالایشگاه کشور عراق در نزدیکی شهر بیجی در 200 کیلومتری شمال بغداد واقع شده است و پاکسازی این منطقه گامی مهم برای آزادسازی شهر موصل است.

این پالایشگاه به دلیل گسترش حملات داعش در عراق در ژوئن سال گذشته میلادی مدت‌ها در محاصره این گروه قرار داشت تا اینکه ارتش عراق و نیروهای امنیتی موفق به شکستن محاصره آن شدند،اما این گروه تروریستی یورش تازه‌ای را آغاز کرد و ماه آوریل گذشته برخی از عناصر آن توانستند به داخل پالایشگاه نفوذ کنند.

منبع: فارس