۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶

گفت‌وگو با خلبان افتخار آفرین ایرانی

کاپیتان صداقت‌نیا خلبان هواپیمای امدادرسان به مردم یمن گفت: در لحظه مواجهه با دو هواپیمای سعودی، حتی کیلومتری سرعتم را کم یا زیاد نکردم و آنها همه ناراحتیشان از این بود که هیبتشان شکست.
کد خبر : ۲۴۱۲۷۳

صراط: کاپیتان صداقت‌نیا خلبان هواپیمای امدادرسان به مردم یمن عصر امروز در پاسخ به این سوال که حس و حال شما در لحظه مواجهه با هواپیماهای جنگی سعودی چه بود، گفت: من هیچ حس خاصی نداشتم و زمانی که برج مراقبت یمن به من اعلام کرد که جنگنده‌های سعودی به سمت ما می‌آیند تنها با گفتن «خیلی خوب» بسنده کردم.

وی افزود: زمانی که این جنگنده‌ها به هواپیما رسیدند هیچ حس خاصی اعم از ترس و نگرانی نداشتم و حتی یک کیلومتر هم سرعت خود را کم یا زیاد نکردم و حتی یک پا افزایش یا کاهش ارتفاع نداشتم.

خلبان صداقت‌نیا گفت: حتی زمانی که یکی از خلبانان سعودی داشت با صدای بلند صحبت می‌کرد صدای رادیوی خود را بستم تا صدای او را نشنوم.

وی گفت: پس از رسیدن به فرودگاه صنعا، برج مراقبت اعلام کرد که فرودگاه امکان نشستن هواپیما را ندارد اما از آنها پرسیدم چقدر از فرودگاه سالم است؟ آنها گفتند بررسی می‌کنیم و اطلاع می‌دهیم اما من حاضر نشدم ثانیه‌ای توقف کنم و به سمت فرودگاه رفتم تا اینکه سعودی‌ها بار دیگر فرودگاه را مورد حمله قرار دادند و بیش از 12 قارچ حاصل انفجار در روی باند ملاحظه کردم.

خلبان هواپیمای امدادرسان به مردم یمن تصریح کرد: آنها همه ناراحتیشان از این است که چرا ما در مواجهه با دو هواپیمای پیشرفته و تا دندان مسلح لحظه‌ای به خودمان راه نداده‌ایم و همین باعث شد هیبت آنها بشکند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حاضرید بار دیگر برای پرواز به یمن بروید؟ که او گفت: به طور قطع حاضرم این کار را بکنم زیرا این پروازها حاصل اراده ما نیست بلکه حاصل اراده رهبری است که اراده‌شان برای کمک به مردم مظلوم یمن است.

منبع: فارس