۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴

گزینه قضاوت در دربی مشخص شد

شنیده‌ها حاکی از آن است که یکی از داوران جوان و آینده‌دار همدانی از گزینه‌های قضاوت در دربی تهران است.
کد خبر : ۲۴۱۳۸۳

صراط: در چند سال گذشته استان همدان توانسته جهش خوبی را در معرفی داوران داشته باشد، به طوری که این امید می‌رود که آینده داوری همدان روشن خواهد بود.

بیژن حیدری، پیام حیدری، مهدی الوندی و حمید رحیمی به ترتیب چهار نماینده داوری استان در لیگ‌های برتر و دسته اول فوتبال کشور هستند که از این میان برادران حیدری موفق شدند در سال 2015 در جمع هفت داور بین‌المللی ایران قرار بگیرند.

به اعتقاد اکثر کارشناسان داوری فوتبال کشور، برادران حیدری توانسته‌اند در بازی‌های مهم و حساس بدون اشتباه تأثیرگذاری بازی‌ها را به اتمام برسانند و موجب  تحسین مربیان تیم‌های مختلف و کارشناسان داوری شوند.

این دو برادر که در این فصل تمام تمرکز خود را بر روی داوری معطوف کرده بودند، در روزهایی که از بازی فارغ هستند نیز، در ورزشگاه قدس همدان به تمرینات آمادگی جسمانی خود می‌پرداختند.

از میان این دو برادر، «بیژن» که سابقه بیشتری نسبت به برادرش «پیام» دارد عملکرد بهتری را در داوری ارائه کرده و در حال حاضر جزء معدود داوران آماده فوتبال کشور است.

«تاکنون این داور اجازه نداده که تماشاگران بازی را از دستانش خارج کنند»، «بهترین تصمیم‌ها را در میدان مسابقه می‌گیرد» و «با کمک‌داور خود مشاوره می‌کند» اینها تنها بخشی از مواردی است که باعث شده تا پیشکسوتان و کارشناسان داوری کشور، او را از آینده‌دارترین داوران ایران قلمداد کنند.

از همین رو کمیته داوران فدراسیون فوتبال کشور برای قضاوت در دربی، روی چند نام تمرکز کرده که بیژن حیدری نیز در میان گزینه‌های قضاوت در دربی تهران قرار دارد.

اگر فدراسیون‌نشین‌ها بخواهند از روی عملکرد، داور دربی را مشخص کنند شاید همای سعادت بر دوش داور جوان همدانی بنشیند و با قضاوت در جدال سرخ‌آبی‌ها مسیر داوری خود را تغییر دهد.

شاید آن روز دور نیست که بیژن حیدری، به عنوان نخستین داور همدانی دربی، نام خود را برای همیشه در تاریخ ورزش همدان ثبت کند.

منبع: فارس