۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

واکنش افخم به ادعاهای گزارشگرحقوق‌بشر

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای اخیر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل و گزارشگر اعدام های خود سرانه در مورد اعدام های مخفی و همچنین اعدام زندانیان سیاسی در ایران را کذب محض دانست.
کد خبر : ۲۴۱۴۰۸
صراط: مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای اخیر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل و گزارشگر اعدام های خود سرانه در مورد اعدام های مخفی و همچنین اعدام زندانیان سیاسی در ایران را کذب محض دانست و این ادعاهای خلاف واقع را اقدامی مغایر مسئولیت حرفه ای ایشان توصیف کرد.

مرضیه افخم اضافه کرد: نظرات اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مجازات اعدام بارها در مواضع رسمی کشورمان و بویژه در پاسخ به گزارشات گزارشگر ویژه منعکس شده و ادعای افزایش استفاده از مجازات اعدام و تکیه بر آمارهای تخمینی بدون منبع و یا منبع غیر موثق در این زمینه اظهارات گزارشگر را از درجه اعتبار ساقط می سازد.

افخم تاکید کرد: جای بسی تاسف است که روند فعالیت گزارشگر ویژه نشان می دهد ایشان بدنبال دلایل مستدل نمی باشد و علیرغم گزارشات و مستندات ایران چنین ادعاهایی با اهداف کاملا سیاسی بطور متناوب تکرار می شود.

سخنگوی وزارت خارجه افزود:در مقررات جمهوری اسلامی ایران مجازات اعدام فقط برای شدیدترین جرایم از جمله قاچاق مواد مخدر در نظر گرفته شده و در این خصوص مخاطره انداختن سلامت شهروندان, ترانزیت وسیع و سازمان یافته مواد مخدر توام با اقدامات تروریستی بویژه با توجه به شرایط جغرافیایی ایران ابعاد نگران کننده معضل قاچاق مواد مخدر است. 

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از گزارشگر ویژه می خواهد قاچاقچیان و مرتکبین به جنایت و جرائم تروریستی را تحت لوای زندانی سیاسی قرار ندهد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: افخم حقوق بشر صراط