۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

"نه" کامرون به همه‌پرسی مجدد در اسکاتلند

نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت همه‌پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا یک بار برگزار شده و دیگر برگزار نخواهد شد.
کد خبر : ۲۴۱۴۶۵
صراط: «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس در اولین مصاحبه تلویزیونی خود پس از انتخاب مجدد در پاسخ به سوالی پیرامون برگزاری مجدد همه‌پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا گفت دیگر چنین همه‌پرسی برگزار نمی‌شود.

کامرون که با شبکه 4 خبری انگلیس گفت‌وگو می‌کرد در رابطه با جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت که مطمئن است نتیجه مناسب را در اروپا کسب خواهد کرد.

کامرون در رابطه با جدایی انگلیس از اروپا افزود: ابتدا باید مذاکرات از سر گرفته شود و به زودی این کار را انجام خواهیم داد. من با سران کشورهای اروپایی تماس گرفتم. و سپس همه‌پرسی را برگزار خواهیم کرد. من مطمئن هستم که نتیجه درست را می‌گیریم.

خبرنگار شبکه 4 خبری انگلیس در ادامه از نخست وزیر بریتانیا پرسید آیا وی آخرین نخست‌وزیر انگلستان خواهد بود (آیا همه‌پرسی استقلال اسکاتلند از انگلستان برگزار خواهد شد) و کامرون در پاسخ به این سوال گفت هدف وی متحد کردن انگلستان است و هیچ همه‌پرسی دیگری برای جدایی اسکاتلند از بریتانیا برگزار نخواهد شد.

دیوید کامرون ادامه داد که پیش از این یک همه‌پرسی برگزار کردند و احترام و اعتماد می‌بایست در قلب سیستم ما باشد و این دقیقا همان کاری بود که ما انجام دادیم و همه‌پرسی اسکاتلند را برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: همه‌پرسی دیگری برای استقلال اسکاتلند برگزار نخواهد شد. این همه‌پرسی برگزار شد و حزب ملی اسکاتلند هم سعی برای برگزاری مجدد همه‌پرسی دیگری ندارد.

کامرون ضمن اشاره به اقدامات دولت جهت تفویض اختیارات به ولز گفت آن‌چه نیاز داریم متحد کردن انگلستان و انجام کلیه وعده‌هاییست که داده شدند.

این سخنان در حالی گفته شد که روز گذشته نیکولا استرجئون رهبر حزب ملی اسکاتلند و وزیر اول این کشور در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفته بود تا دو سال آینده همه‌پرسی استقلال اسکاتلند از انگلستان برگزار خواهد شد و تهدید کرد در صورتی که انگلیس علی‌رغم خواسته مردم اسکاتلند اقدام و همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا را برگزار کند، اسکاتلند نیز فورا همه پرسی جدایی از بریتانیا را برگزار می‌کند.

پنج شنبه گذشته انتخابات پارلمانی در انگلیس، ولز، ایرلندشمالی و اسکاتلند برگزار شد که به موجب آن حزب محافظه‌کار توانست بیشترین کرسی‌ها را در پارلمان بریتانیا کسب کند و دولت بعدی را تشکیل دهد. در این دور از انتخابات حزب ملی اسکاتلند توانست 56 کرسی از 59 کرسی پارلمانی اسکاتلند را کسب کند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط اسکاتلند