۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
باید حقیقت اسلام را به مردم بشناسانیم

وزیر کشور: در بسیاری موارد حق با بانوان است

وزیر کشور با اشاره به تشکیل کمیته خانواده و زنان در شورای اجتماعی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای را در جهت استفاده از ظرفیت زنان باخانم ملاوردی امضا کردیم که اعتقاد دارم همه باید تلاش خود را در این زمینه انجام دهیم.
کد خبر : ۲۴۱۶۱۱
صراط: وزیر کشور با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور بر حوزه بانوان گفت: همه باید در این حوزه تلاش کنیم تا بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در یازدهمین نشست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرایی که صبح امروز (21 اردیبهشت) به میزبانی وزارت کشور برگزار شد، گفت: به عنوان یک فرد حقیقی و معلم و به عنوان یک شخصیت حقوقی اگر بخواهم قضاوت کنم و جایگاه و حقوق زنان را بررسی کنم باید بگویم در بسیاری موارد حق با بانوان است.

وی ادامه داد:‌در بسیاری موارد یک ظلم تاریخی نسبت به زنان به دلیل سنت‌های غیردینی و تسلط سنت‌های دینی،‌ ملی و همچنین نگاه‌های تنگ را به جامعه زنان شاهد بودیم که به نوعی این ظلم‌ها تکثیر شده و جایگاه اصلی به یک جایگاه غیرحقیقی تبدیل شده است.

وزیر کشور ادامه داد: در 36 سال انقلاب تلاش شد تا بخشی از این نابرابری‌ها حل شود و اگر بخواهیم معدل بگیریم باید بگوییم این روند فزاینده در حال رشد بوده اما هنوز راه طولانی در پیش داریم و تا نقطه مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: نه تنها در حوزه قانونگذاری بلکه در حوزه فرهنگ و نه از سوی دلسوزی و ترحم بلکه از لحاظ حقوقی باید به حقی که خداوند به زنان داده است توجه کنیم تا این امر نیازمند تلاش است تا بتوانیم مسیر روشن و حق مشخصی را که اسلام در حوزه بانوان تعیین کرد محقق سازیم.

وزیر کشور با اشاره به مجموعه تلاش‌های دولت تدبیر و امید در این موضوع تصریح کرد: شاهدیم که شخص رئیس‌جمهور در این زمینه مصر هستند و همیشه سفارشات لازم و تاکیدات لازم را در این زمینه بیان می‌کنند اما آنچه مهم است تلاش خود بانوان است که به عنوان شخصیت حقوقی و هم به عنوان شخصیت حقیقی است که شما مشاوران وزرا نگاه و تلاش خود را در این جهت باید بگذارید و بتوانید الگوی مورد نظر را در جامعه به پیش ببرید.

وی ادامه داد: موضوع بانوان و زنان در دنیا همواره به عنوان یکی از موضوعات مهم در عرصه‌های سیاسی، احتماعی و فرهنگی بوده و در همه این عرصه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای داشته است.

وی ادامه داد: صاحبان احزاب قدرتمند،‌ بهره‌برداران که به دنبال منفعت هستند در دنیا همواره تفکرشان در این امر بوده است که چگونه از زنان در تحقق و تصاحب شکل‌گیری قدرت استفاده کنند و زنان چگونه می‌توانند ابزار رسیدن به قدرت باشند. یا در حوزه فرهنگ می‌گویند از زنان چگونه می‌توان در تبیین اندیشه‌های لیبرالی استفاده کرد و در حوزه اقتصادی منفعت‌طلبان این جریان می‌گویند چگونه می‌توان از زنان برای سودآوری بیشتر در این حوزه استفاده کرد.

وی با اشاره به نگاه لیبرالی غربی حاکم بر جریانات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: در جریانات سیاسی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که به دنبال رقابت در نظام لیبرال غربی هستند، می‌توان نگاه پراگماتیسمی را که به دنبال منفعت و قدرت و مصلحت است نیز مشاهده کرد که این امر بر اساس آموزه‌های دینی ما نیست بلکه بر اساس منفعت و مصلحت بنگاه‌های بزرگ و احزاب تعریف می‌شود.

وزیر کشور ادامه داد: با توجه به اینکه آنان قدرت تبلیغات بالا، قدرت هزینه‌کردن بالا و قدرت الگوسازی بالایی را دارند، تشخیص حق از ناحق در این دنیای تبلیغات و هزینه‌های کلان واقعا کار مشکلی است چراکه شما شاهد هستید که در تمام دنیا آنها موج و نگرش نسبت به بانوان را تعیین می‌کنند و ما شاهد هستیم در صدها فیلم، هزاران مقاله و همایش‌های بسیاری تفکر لیبرالیستی را تبلیغ می‌کنند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد:‌ در این موضوع شکی نیست و خودشان نیز به این امر معترفند که هدف لیبرالی گسترش و توسعه ارزش‌های لیبرالی در دنیا که در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به کار خود ادامه می‌دهد و تفاوت ماهوی با ارزش‌های الهی و دینی دارد.

وی ادامه داد: ما در نگاه دینی به مقوله زن و مرد در حوزه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شاهد هستیم که تفاوت‌های بسیاری با فرهنگ نظام لیبرال غرب داریم چرا که ما همه اینها را ابزار رسیدن به بندگی می‌دانیم و همه ما به دنبال رسیدن به بندگی و عقوبت هستیم که در این نگاه سود شخصی، سود بنگاه‌ها،‌احزاب و قدرت احزاب معنا ندارد.

وی تصریح کرد: اگر عنوان فعالیت خود را به عنوان شاخص، میزان و فرقان برای جدایی حق و باطل در نظر بگیریم باید بگوییم که باید به نقطه اتکای خود شناخت و معرفت پیدا کنیم چرا که این اعتقادات دینی ماست.

وی ادامه داد: ما معتقدیم آنچه خداوند در قالب وحی و آنچه رسولان در قالب هدایت آورده‌اند نهایت راه سعادت و خوشبختی است که البته این مسیر در تاریخی خود با انحرافات، کجروی‌ها و تحجرها روبرو بودند.

رحمانی‌فضلی اظهار داشت: در طول مسیر تاریخ در بسیاری از حق‌های روشن سرپوش گذاشته شد و از آن بهره‌برداری نامناسب شد که ما شاهد هستیم که اتفاقاتی می‌افتد.

وزیرکشور خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌های کشورمان و تهران در شهرستان‌ها و حتی در جاهای دیگر کشورمان تفکری متفاوت با آنچه اسلام است دارند و این کار شما را به عنوان بانوانی که الگو شاخص نمایندگان یک دولت اسلامی و دولت تدبیر و امید هستیم سخت می‌کند.

وی ادامه داد: معرفت پیدا کردن‌، ایمان پیدا کردن، تلاش کردن،‌ همراهی کردن، حمایت کردن، انگیزه داشتن از جمله مسائلی است که باید به آن توجه کنیم و وظیفه داریم حقیقت اسلام را به همه بشناسانیم و نباید به این موضوع مردانه زنانه نگاه کنیم بلکه همه باید در این راه تلاش کنند و این موضوع خواست زنان نیست چرا که راه طولانی و با وجود اینکه گام‌های خوبی برداشته‌ایم اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: آنچه به ما بشارت می‌دهد آن است که امام(ره)، رهبری،‌رئیس‌جمهور و بزرگان دینی ما به آموزه‌های الهی اعتقاد دارند و مسیر و جهت فراهم است و از این طریق بتوانیم سنگلاخ‌ها را حل کنیم و این گام بزرگی است که بعد از انقلاب گام‌های خوبی برداشته شده ولی فاصله زیادی با آن داریم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور به عنوان متولی سیاست‌های دولت یازدهم و نقش هماهنگی بین موضوعات مختلف نقش مهمی دارند که من خودم به این موضوعات معتقدم و این اعتقاد را پیش از این داشتم و معتقدم می‌توانیم در این مسیر گام برداریم و حرکت کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اقدامات مثبت خانم فرهمندپور در حوزه زنان تصریح کرد: من قبلا تجربه همکاری با وی را نداشتم اما وی انگیزه بالایی دارد و تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام داده فهم خوبی از مسئله دارد و به همه استان‌ها دو یا بیشتر سفر کرده است که در این زمینه نباید درگیر رقابت بین دستگاه‌ها شویم و مهم نیست که کار به نام چه کسی تمام می‌شود بلکه در محضر خداوند ثبت می‌شود.

وی با اشاره به نقش زنان در کشور گفت: باید ظرفیت‌ها را به کار بگیریم و بتوانیم از ظرفیت مردم استفاده کنیم چرا که نگاه سنتی که وجود دارد و بر غلبه فعالیت‌های دولت و کارها تاکید می‌کند را باید حل کنیم چرا که اگر کار با استفاده از ظرفیت مردم انجام شود می‌تواند تاثیرات بهتری داشته باشد و اگر به مردم وصل شویم کار بهتر می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به تشکیل کمیته خانواده و زنان در شورای اجتماعی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای را در جهت استفاده از ظرفیت زنان باخانم ملاوردی امضا کردیم که اعتقاد دارم همه باید تلاش خود را در این زمینه انجام دهیم.

وزیر کشور ادامه داد: علی ایحال در چارچوب دولت تدبیر و امید و نگاه دینی که وجود دارد باید تلاش کنیم تا در محضر خدا موفق باشیم چرا که پس از این بر عملکرد ما قضاوت خواهد شد و در قیامت از ما حسابرسی می‌شود که امیدوارم خداوند توفیق در انجام عمل به ما بدهد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط رحمانی فضلی