۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
دولت کماکان وعده‌های سرآبی می‌دهد

زیباکلام: آمریکا ذاتا دروغگو‌ست

وی ادامه داد: من امروز تنها فردی هستم که براساس روزنامه‌های آن طرف آب می‌گویم این توافقنامه است، زیر بار زور و تزویر مطالب عموما دروغ داخلی نمی‌روم.
کد خبر : ۲۴۱۸۵۵
صراط: استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه آمریکا ذاتا دروغگو است، اما بعضی ساز و کارهای حکومتی برخی جاها اصلا نمی‌تواند، دروغ بگوید، گفت: ما در کشور مشکل گفتمان جدی داریم، کسانی که برای انقلاب کار کرده‌اند در کشور کم داریم.

سعید زیباکلام ‌چهارشنبه شب در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در جمع دانشجویان اظهار داشت: انکار توافقنامه لوزان این همه پشتک و وارو زدن نداردٰ شما را فرزندان انقلاب خواندند و باید پاسخ این اعتماد را بدهید.

وی ادامه داد: من امروز تنها فردی هستم که براساس روزنامه‌های آن طرف آب می‌گویم این توافقنامه است، زیر بار زور و تزویر مطالب عموما دروغ داخلی نمی‌روم.

زیباکلام تصریح کرد: قبل از آن که بدانیم و بخوانیم جشن نگیریم ما 30 تا 40 درصد در ژنو از دست دادیم و 40 تا 50 درصد در لوزانٰ چرا باید برای از دست رفته‌هایمان جشن بگیریم.

وی عنوان کرد: اگر گام‌های کلیدی مرتبط با هسته‌ای هم بر داشته شود تازه تحریم‌های هسته‌ای تعلیق می‌شود.

استاد دانشگاه تهران بیان داشت: تحریم‌های ما تمام مرتبط با انقلاب اسلامی، حمایت از تروریسم، صنایع موشکی و... است، تحریم‌ها بر داشته نمی‌شودٰ حتی اگر تمام تحریم‌های هسته‌ای برداشته شود، عمده تحریم‌ها سر جای خود می‌ماند.

وی با بیان اینکه تحریم چیز خوبی نیست، باید مبارزه کنیم، باج ندهیم و دستاوردهای انقلاب اسلامی و خون شهدا را حفظ کنیم، تصریح کرد: دولت کماکان وعده‌های سرآبی می‌دهد، آقای رئیس جمهور اگر تا حالا نمی‌دانستید، اکنون محال است که ندانید.

وی اذعان کرد: ریشه تا سرشاخه سیاست خارجی در مسیر انحلال انقلاب اسلامی در حرکت است، رئیس مجمع مصلحت نظام نباید به دلواپسان بگوید این بلندگوی نتانیاهوست، منافع ملی ما در خطر استٰ میلیاردها هزینه کردیم، خون‌های زیادی ریختیم تا انقلاب پیروز شد و داریم استقلال خود را آرام آرام از دست می‌دهیم.

زیباکلام با بیان اینکه آمریکا ذاتا دروغگو است، اما بعضی ساز و کارهای حکومتی برخی جاها اصلا نمی‌تواند، دروغ بگوید، عنوان کرد: ما در کشور مشکل گفتمان جدی داریم، کسانی که برای انقلاب کار کرده‌اند در کشور کم داریم.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات هسته‌ای مهم است در خلال این مذاکرات مذاکرات دیگری هم می‌شود و رئیس جمهور تا به حال چند بار گفته «این گام اول است ما می‌خواهیم خصومت‌زدایی کنیم»، اما خیلی کارها باید بکنیم تا تحریم‌ها برداشته شود.
منبع: فارس