۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱

مکوندی: فوتبال ایران رو به نابودی است

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان گفت: با این روند افزایش بدهی باشگاه‌ها به مربیان و بازیکنان فوتبال ایران نابود می شود.
کد خبر : ۲۴۱۹۰۱
صراط: سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان گفت: با این روند افزایش بدهی باشگاه‌ها به مربیان و بازیکنان فوتبال ایران نابود می شود.

بهروز مکوندی در نشست خبری پیش از بازی با ملوان گفت: ملوان تیم با سابقه‌ای است که مربیان و بازیکنان خوبی دارد و بازیکنان زیادی را هم به فوتبال ایران معرفی کرده است. نباید کار این تیم برای بقا به روز آخر کشیده می شد. تیم ما هم به خاطر شرایطی که داشت سقوط کرده است و امیدوارم مسئولان به فکر آینده این باشگاه باشند. انتظار داریم فردا یک بازی جوانمردانه و تماشاگر پسند از هر دو تیم شاهد باشیم. خیلی از بازیکنان تیم ما مصدوم و محروم هستند.

وی ادامه داد: سال اولی است که نفت حضور در لیگ برتر را تجربه کرده است و تجربی خوبی بود. البته ما اولین تیمی بودیم که قبل از پایان لیگ سقوط مان قطعی شد اما از ملوان انتظار بیشتری می رفت زیرا در لیگ سابقه زیادی دارد حتما این تیم مشکلات زیادی داشته که به اینجا رسیده است و امیدوارم ملوان دوباره شرایط خوب گذشته اش را پیدا کند.

سرمربی نفت مسجد سلیمان تصریح کرد: نفت تهران و فولاد هم مشکلاتی داشتند اما از تیم های خوب لیگ بودند و سپاهان و تراکتورسازی هم از تیم های خوب بودند. تیم ما هم تا امروز زنگ تفریح هیچ تیمی نبوده است و همواره زیبا و جوانمردانه بازی کرده است.

وی در مورد حضور در لیگ یک گفت: با 20 تیمی شدن لیگ یک به خاطر مشکلات زیادی که باشگاه ها دارند برخی از آنها نخواهند توانست که لیگ را تا پایان ادامه بدهند و هرچند من خودم هم موافق یکپارچه شدن لیگ هستم ولی باید دقت داشت که هر ساله باشگاه ها بخشی از بدهی های خود را نمی توانند پرداخت کنند و با این روند همچنان سال بعد دوباره بر تعهدات مالی خود اضافه می کنند  بدون اینکه بدهی های گذشته خود را پرداخت کنند و با این شرایط فوتبال ایران نابود می شود.

مکوندی با اشاره به شرایط تیم خودش گفت: تیم ما هم مشکل مالی دارد و در ابتدای لیگ گفتند تیم ها باید خصوصی شوند و ما از زیر نظر وزارت نفت خارج شدیم و زیر نظر یک موسسه خصوصی قرار گرفتیم و تزریق پول با واسطه صورت گرفت و این مساله هم باعث شد که به موقع پول پرداخت نشود. کل بودجه تیم ما 10 میلیارد تومان بود که آن هم پرداخت نشده است. مسئولان باشگاه انتظار لیگ برتری شدن تیم ما را نداشتند و به همین دلیل وقتی به لیگ برتر آمدیم تدابیر لازم را برای لیگ نداشتند.
منبع: فارس