۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

خبر جدید نوبخت از صندوق توسعه ملی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: در سال جاری 5 میلیارد دلار منابع جدید پولی وارد صندوق توسعه ملی خواهد شد.
کد خبر : ۲۴۲۰۱۱
صراط: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: در سال جاری 5 میلیارد دلار منابع جدید پولی وارد صندوق توسعه ملی خواهد شد.

محمد باقر نوبخت ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دلایل سفر بنده به این استان بازبینی وعده‌های سفر رئیس جمهور به این استان بود و آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌محور استان بررسی شد.

وی با بیان اینکه از سال 58 با پیروزی انقلاب اسلمی و درگیری در جنگ تحمیلی کشور 10 سال فاقد برنامه میان مدت بود، گفت: در این مدت کشور با برنامه‌های یک ساله بودجه اداره می‌شد.

نوبخت با اعلام اینکه هم‌اکنون در ماه‌های آخر برنامه پنجم قرار داریم، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه کشور در حال تهیه است و باید بدون انتقاد به عمکردهای گذشته برای آینده برنامه‌ریزی کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور آخرین نرخ تورم در کشور را 8/14 درصد اعلام کرد و ادامه داد: در شرایطی مدیریت کشور به دولت یازدهم واگذار شد که نرخ تورم بالای 40 درصد بود  و ما با کمک سیاست‌های پولی تلاش کردیم افزایش  قیمت را کنترل کنیم.

وی نرخ بیکاری در کشور را 5/10 برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور دو رقمی است ورود کالاهای قاچاق به کشور ضربه سنگینی به چرخه تولید ما می‌زند.

این مسئول با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی در دو هفته گذشته یادآور شد: ما برای کمک به تولید و در راستای افزایش اشتغال بخشی از نرخ سود را به طور غیرمستقیم کاهش دادیم  و بخشی دیگر را نیز به‌صورت سود یارانه به بخش تولید اختصاص دادیم.

نوبخت بیان داشت: در سال جاری، پنج میلیارد دلار منابع جدید پولی وارد صندوق توسعه ملی می شود که 20 درصد این مبلغ به ازای هر دلار 28 هزار و 500 ریال به ریال تبدیل و به صورت تسهیلات و وام، در اختیار بخش غیردولتی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: طرح‌های عمرانی کشور به سه دسته ملی، استانی ویژه و استانی تقسیم شده که سهم چهارمحال و بختیاری در طرح‌های ملی سال گذشته 868 میلیارد ریال بوده که با 79.12 درصد رشد، به یک هزار و 550 میلیارد ریال در سال 1394 رسیده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط نوبخت