۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳

دعوت اردوغان به مناظره تلویزیونی

دمیرتاش با انتقاد شدید از اردوغان گفت که اردوغان برای این که حزب دموکراتیک خلقها را زیر حدنصاب انتخابات نگه دارد تمام تلاش خود را انجام می دهد.
کد خبر : ۲۴۲۲۳۸
صراط: رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه، رئیس‌جمهور این کشور را به یک مناظره تلویزیونی دعوت کرد.

«صلاح الدین دمیرتاش» رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلقها در اظهاراتی با انتقاد شدید از «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت که اردوغان برای این که حزب دموکراتیک خلقها را زیر حدنصاب انتخابات نگه دارد تمام تلاش خود را انجام می دهد.

به نوشته «کردپرس» وی گفت: رئیس جمهور یک کشور برای این که مانع ورود یک حزب سیاسی به پارلمان شود شهر به شهر، میدان به میدان سفر می‌کند. هر روز 3 الی 5 میتینگ برگزار می‌کند و 20 کانال تلویزیونی به صورت مستقیم اظهارات رئیس جمهور را پخش می کنند. تمام هدف وی، زیر حدنصاب نگه داشتن حزب دموکراتیک خلقها است.

دمیرتاش در ادامه اظهارات خود با دعوت رجب طیب اردوغان برای شرکت در مناظره تلویزیونی، گفت: ما از سخنرانی شما در میدانها ترسی نداریم. برای این که این را ثابت کنیم پیشنهاد می‌دهم با هم در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرده و به صورت زنده به مناظره بپردازیم. ما نمی گوییم میتینگ برگزار نکن! تمام حرف ما این است با پول این ملت، میتینگ برگزار نکنید. رئیس جمهور ترکیه نباید با بودجه‌ای که برای این مقام در نظر گرفته شده است یک حزب سیاسی در انتخابات پارلمان ترکیه را تبلیغ کند. این کار جرم است، علاوه بر غیرقانونی بودن، این اقدام رئیس جمهور ترکیه حرام است.

رجب طیب اردوغان،  هنوز به این دعوت رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها پاسخ نداده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط اردوغان