۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
در «طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای»

بروجردی: پیشنهادهای هسته‌ای ادغام می‌شود

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: هرگونه پیشنهاد و طرح دیگری چه در داخل کمیسیون و چه در صحن را می‌توان در طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای ادغام کرد.
کد خبر : ۲۴۲۳۶۵
صراط: رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: هرگونه پیشنهاد و طرح دیگری چه در داخل کمیسیون و چه در صحن را می‌توان در طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای ادغام کرد.

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی درباره واکنش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به مصوبه کنگره آمریکا، گفت: می‌توان مجموعه پیشنهادهای نمایندگان را به خورد طرح مصوب مجلس (اشاره به طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران) داد، چراکه فوریت طرح مصوب، تصویب شده و یک مرحله جلوتر است.

وی با اشاره به اینکه اقدام کمیسیون در تدوین طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای پیش از مصوبه کنگره آمریکا صورت گرفت، خاطرنشان کرد: از آن‌جا که ما پیش‌بینی می‌کردیم کنگره آمریکا دست به این گونه شیطنت‌ها می‌زند فوریت طرح خود را تصویب کرده و در دستور قرار دادیم.

بروجردی با ذکر این نکته که هرگونه پیشنهاد دیگری را چه در داخل کمیسیون و چه در داخل صحن می‌توانیم در این طرح ادغام کنیم، گفت: به نظر ما تصویب طرح اخیر کنگره آمریکا ناشی از مشکلات داخلی خود آمریکاست و در واقع، طبق مقررات بین‌المللی مذاکره‌کنندگان نمی‌توانند مجموعه دولت و کنگره باشند بلکه دولت به نمایندگی از یک کشور مذاکره می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این مشکل دولت آمریکاست که ناتوان در مدیریت وضعیت داخلی‌اش است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط بروجردی