۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

چند درصد ورودی زندان‌ها معتاد هستند؟

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها گفت: 73 درصد از افراد ورودی به زندان‌های کشور معتاد هستند.
کد خبر : ۲۴۲۳۹۶
صراط: معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها گفت: 73 درصد از افراد ورودی به زندان‌های کشور معتاد هستند.

ابوالفضل حجتی‌پور ظهر امروز در همایش منطقه‌ای «نسیم مهر» در محل مجتمع فرهنگی آموزشی غدیر این شهر با تاکید بر مهرورزی نسبت به شرافت و کرامت انسانی اظهار کرد: مهرورزی شرف، اشرفیت و بزرگواری انسان بین مخلوقات الهی است.

وی برگزاری همایش منطقه‌ای «نسیم مهر» را برخاسته از محبت، لطف، اتحاد و یگانگی بین آحاد بشریت عنوان کرد و افزود: حدود الهی با هدف اصلاح و تربیت در مکتب اسلام اجرا می‌شود.

حجتی‌پور فلسفه خلقت انسان را عبودیت و بندگی خواند و بیان کرد: اجرای مجازات برای افراد به منظور تنبه انسان‌ها انجام می‌شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با اشاره به تدوین و اجرای برنامه‌های بازپروری در تمام زندان‌های دنیا، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مذکور در نظام اسلامی در راستای توجه دادن انسان به ذات خود است.

وی به اجرای برنامه‌های مختلف در بخش‌های بهداشت و درمان، تامینی و تربیتی و همچنین فرهنگی و هنری در زندان‌های کشور اشاره کرد و گفت: زندان‌های کشور گنجایش 110 هزار نفر زندانی را دارند اما به ناچار دو برابر این تعداد زندانی را نگه‌داری می‌کنیم.

حجتی‌‌پور کمبود منابع مالی و اعتباری را از مشکلات زندان‌های کشور دانست و خاطرنشان کرد: نبود پزشک و پرستار از جمله مشکل در زندان‌ها محسوب می‌شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با بیان اینکه حجم بسیاری از ورودی مجرمان به زندان‌ها را معتادان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: 73 درصد از ورودی به زندان‌های کشور معتاد به انواع مواد مخدر هستند.

وی اجرای برنامه‌های اصلاحی در زندان‌ها را نیازمند حمایت نهادهای برون‌سازمانی خواند و اظهار کرد: تحقق جامعه سالم، پیشرفته و رشد یافته نیازمند تعاون و همکاری افراد در جامعه است.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور از خیران حامی زندانیان و همچنین تعدادی از خانواده زندانیان گیلان با اهدای لوح تجلیل شد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط زندان