۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲

میزان منحل شد/ ثامن در لیگ برتر؟

با توجه به مشکلاتی که برای موسسه میزان به وجود آمده است به نظر می‌رسد باشگاه ثامن فصل آینده در لیگ برتر والیبال تیمداری کند.
کد خبر : ۲۴۲۴۹۶
صراط: با توجه به مشکلاتی که برای موسسه میزان به وجود آمده است به نظر می‌رسد باشگاه ثامن فصل آینده در لیگ برتر والیبال تیمداری کند.

«بانک مرکزی انحلال موسسه میزان را به استانها ابلاغ کرده و براساس تصمیم این نهاد، بانک صادرات ایران تمام تعهدات مربوط به سپرده گذاران موسسه مزبور را انجام می دهند.» این خبری بود که پرویزی، استاندار خراسان شمالی به رسانه‌ها اعلام کرد.

باشگاه فرهنگی و ورزشی میزان در سال 1390 پای به عرصه فعالیت گذاشت. شروع کار باشگاه با حمایت مالی از تیم والیبال استان که در آن سال به دلیل عدم پشتوانه مالی در حال حذف از لیگ برتر بود کلید خورد؛ پس از چند ماه در سال 91 دوران نخستین فعالیت آغاز شد. در این سال با پشتیبانی مدیران موسسه مالی و اعتباری میزان، بزرگترین همایش دوچرخه‌سواری کشور با حضور بیش از سه هزار شرکت کننده توسط باشگاه برگزار و در یک روز به یادماندنی و خاطره انگیز به آخر خط رسید.

در این سال همچنین این فرصت فراهم شد تا تماشاگر والیبال دوست مشهدی دوباره با رشته مورد علاقه‌ خود آشتی کند و سالن پیر مهران لبریز از تماشاگر شود. در سال 91 علاوه بر شور و نشاطی که با والیبال در مشهد ایجاد شد، تیم‌های گلبال خراسان رضوی و جودو خراسان شمالی نیز مورد حمایت قرار گرفتند. فعالیت باشگاه میزان در سال 92، پخته‌تر و منسجم‌تر آغاز و به پایان راه رسید.

در سال 92 این باشگاه با کوشش هیأت مدیره و افراد زیر مجموعه برای تربیت نسل آینده والیبال، آکادمی پسران را تاسیس و در طی سه ترم 200 علاقمند به این رشته را به طور رایگان زیر پوشش گرفت، اما پس از اینکه تیم والیبال میزان در سال 1393 با تعدادی از ستاره‌های خود با هدایت غلامرضا مومنی‌مقدم عنوانی بهتر از چهارمی کسب نکرد، موسسه میزان هم با مشکلاتی روبرو شد که در نهایت منجر به انحلال این موسسه شد.

با شرایطی که برای این موسسه ایجاد شده است بعید به نظر می‌رسد که فصل آینده تیمی با نام «میزان» از استان خراسان در لیگ برتر والیبال حضور پیدا کند، اما اینطور که به نظر می‌رسد باشگاه ثامن الحجج سبزوار که در لیگ برتر هندبال سرمایه گذاری خوبی کرده است و به عنوان قهرمانی رسیده با یک تیم قوی و منسجم در رقابت‌های سال آینده لیگ برتر والیبال حاضر می‌شود. این در حالی که ثامنی‌ها در لیگ برتر والیبال نشسته هم عنوان قهرمانی را کسب کردند و شاید حالا می‌خواهد از شرایط استفاده کنند و تیمداری در لیگ برتر والیبال را تجربه کنند.

مهدی آزاد منجیری، مدیر باشگاه ثامن الحجج(ع) سبزوار با بیان اینکه باشگاه در بیش از 21 رشته ورزشی در حال فعالیت و حمایت از تیم‌های ورزشی است، عنوان کرد: کبدی، جودو، کشتی و تیراندازی از جمله این رشته‌ها است که سبب شده در این حوزه شاهد بروز شکوفایی استعدادهای مختلف و پویایی ویژه‌ای در این رشته‌ها باشیم.
وی همچنین درمورد ورود این باشگاه برای تیمداری در عرصه والیبال افزود: در حال حاضر تیم میزان به عنوان نماینده استان در لیگ حضور دارد و ما نیز در حال بررسی هستیم و پس از شرایط سنجی و ارزیابی‌هایی که داریم برای ورود به این عرصه تصمیم می‌گیریم.

شنیده‌ها حاکی از آن است که ثامنی‌های سبزوار در محافل رسمی و غیررسمی اعلام آمادگی کرده‌اند که اگر میزان نتوانست در لیگ برتر والیبال حضور داشته باشد، نماینده این استان در لیگ پرطرفدار والیبال باشند. حال باید منتظر ماند و دید که سرنوشت نماینده والیبال استان خراسان در لیگ برتر چه خواهد شد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط ثامن میزان