۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۴
فینال جام حذفی ایتالیا

یوونتوس پس‌از 20 سال فاتح جام حذفی شد

یوونتوس در دیداری جذاب و دیدنی، موفق شد لاتزیو را در خانه شکست دهد و پس از 20 سال، قهرمان جام حذفی شود.
کد خبر : ۲۴۲۵۶۸
صراط: لاتزیو و یوونتوس در حالی در فینال کوپا ایتالیا به مصاف هم رفتند که طرفین در جبهه های دیگر در تلاش هستند. یوونتوس پس از قطعی کردن قهرمانی در سری آ، قصد داشت با کسب دومین جام پس از 20 سال، به استقبال فینال لیگ قهرمانان برود. لاتزیو در آن سوی میدان، در حال رقابت با آ اس رم و ناپولی بر سر سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بود. بازی با حملات تیم پایتخت نشین و غافلگیری یوونتوس همراه شد.

گزارش بازی

پس از اعلام خطا توسط داور، سانتر ارسالی کاتالدی در دقیقه 4 ، با ضربه سر استفان رادو همراه بود که استوراری هرگز نتوانست مانع گلزنی این بازیکن شود. با گل لاتزیو، یوونتوس سعی کرد خیلی سریع جبران کند. پس از انجام چند حرکت توسط پیرلو و ویدال، سرانجام در دقیقه 11، این بار داور مسابقه خطایی از فاصله نسبتا دور را برای بیانکونری اعلام کرد. سانتر آندره آ پیرلو با ضربه سر اورا، به جورجو کیه لینی رسید و این بازیکن با ضربه قیچی، به زیبایی دروازه بریشا را باز کرد.

پس از این گل، یوونتوس وضعیت بهتری را دنبال کرد و پل پوگبا فرصت خوبی را از دست داد. با نزدیک شدن به پانزده دقیقه پایانی، لاتزیو با کمک خط هافبک قدرتمند خود، فشار زیادی را به یوونتوس آورد. در همین راستا، توز و یورنته برای یووه و کاتالدی و اندرسون، موقعیت هایی را برای لاتزیو از دست دادند. در دقیقه 32، یکی از بهترین موقعیت های ممکن برای لاتزیو بدست آمد که شوت مارکو پارولو با اختلاف بسیار کم، از کنار دروازه عبور کرد.

همچنین آنتونیو کاندروا نتوانست از ضربه آزاد بدست آمده استفاده کند. در نهایت دو تیم در نیمه اول، به تساوی یک - یک رضایت دادند.

یوونتوس نیمه دوم را بهتر آغاز کرد اما لاتزیو خیلی سریع کنترل توپ و میدان را در اختیار گرفت. خط هافبک لاتزیو فشار زیادی را به یوونتوس آورد و این نیمه را به طور کامل، از آن خود کرد. آنتونیو کاندروا و مارکو پارولو با شوت های از راه دور شانس خود را امتحان می کردند. ضربه سر پوگبا برای رسیدن به دروازه لاتزیو، کمی مرتفع بود. جنتیلتی در ضربه آزاد نتوانست تیمش را پیش بیاندازد.

با آمدن جورجویچ به جای کلوزه، وی در یک موقعیت تک به تک، می توانست خیلی سریع فرشته نجات تیمش شود اما ضربه آرام وی را استوراری گرفت. چند دقیقه بعد ماتری دروازه لاتزیو را باز کرد اما داور این گل را آفساید اعلام کرد. تصاویر آهسته از مشکوک بودن این صحنه حکایت داشتند. در نهایت بازی به وقت اضافه رفت.

در نیمه اول وقت اضافی، لاتزیو دوباره وضعیت خوبی را دنبال کرد و در این لحظه، مهمترین فرصت پیروزی برای بیانکوچلستی از بین رفت. شوت سرکش جورجویچ به تیرک دروازه استوراری برخورد کرد و در ادامه به تیرک چپ هم خورد تا شادی پس از گل این بازیکن، بیهوده باشد. یووه در صدد جبران بر آمد و سرانجام به گل برتری رسید. شلوغی داخل محوطه جریمه لاتزیو، توپ را به الساندرو ماتری رساند تا این بازیکن، دروازه بریشا را باز کند.

در وقت اضافه دوم، لاتزیو نتوانست موفقیت خاصی بدست آورد و در نهایت، یوونتوس با پیروزی دو بر یک، فاتح کوپا ایتالیای 2015 شد.  

زننده گل ها

 استفان رادو '4
 جورجو کیه لینی '11، الساندرو ماتری '97

ترکیب دو تیم
یووه پس‌از 20 سال فاتح جام حذفی شد


 آمار نهایی بازی
یووه پس‌از 20 سال فاتح جام حذفی شد

منبع: طرفداری