۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
استاندار همدان :

«او ـ اسپرت» یک ورزش همدانی است

استاندار همدان تصریح کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی «او ـ اسپرت» تلاش برای فعالیت‌های بشردوستانه است و در این راه گام‌های موفقی را نیز برداشته است.
کد خبر : ۲۴۲۵۷۶
صراط: استاندار همدان گفت: استان همدان ظرفیت میزبانی مسابقات بین‌المللی در هر رشته‌ای را دارد زیرا زیرساخت‌های خوبی را داریم.

محمدناصر نیکبخت ‌چهارشنبه شب در آیین افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات آسیایی «او ـ اسپرت» کشور با اشاره به این ورزش اظهار داشت: «او ـ اسپرت» ورزشی کاملاً ایرانی بوده و اصالتی همدانی دارد.

وی با بیان اینکه خیلی خوشحالیم مهد این ورزش پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین است، ادامه داد: بسیار مفتخریم که استاد منوچهری به عنوان یک همدانی بنیانگذار این ورزش است زیرا این ورزش از ورزش‌های باستانی ایران است و توانسته در عرصه بین‌المللی ترویج یابد.

استاندار همدان تصریح کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی «او ـ اسپرت» تلاش برای فعالیت‌های بشردوستانه است و در این راه گام‌های موفقی را نیز برداشته است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان با مدیریت بهروز کارخانه‌ای سهم بسزایی در تحقق این هدف خواهد داشت زیرا خود وی نیز از مسئولان این ورزش در آسیاست.

نیکبخت تاکید کرد: مسئولان همدانی این رشته، با همکاری اداره ورزش و جوانان توانستند به خوبی شرایط میزبانی همدان در پنجمین دوره «او ـ اسپرت» قهرمانی آسیا را مهیا سازند که بسیار حائز اهمیت است.

وی ورزش را یکی از عوامل نزدیکتر کردن ملت‌ها به هم دانست و افزود: ورزش جدا از گسترش فعالیت‌های خودش در بین جوامع، باید حس بشردوستی و نوع‌دوستی را در ملت‌های جهان توسعه دهد.

استاندار همدان ادامه داد: ما ایرانی‌ها اعتقاد داریم که ورزش روحیه پهلوانی و گذشت است و خدمت به همنوع را در ورزشکار ایجاد می‌کند.

وی گفت: دنیای امروزی سرشار از بی‌تحرکی است و ترویج ورزش ضرورتی مهم به شمار می‌رود که باید به آن پرداخت.

نیکبخت در پایان ضمن تشکر از زحمات دکتر شعبانی‌بهار خاطرنشان کرد: دکتر شعبانی‌بهار به عنوان سرمایه استان همدان در معاونت وزارت ورزش و جوانان همواره حمایت‌های جانانه‌ای از ورزش استان داشته است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط همدان