۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

ترور نماینده پارلمان سومالی در موگادیشو

« محمد شیخ عثمان جورای» رئیس پارلمان فدرالی سومالی نیز در این زمینه گفت: «دولت فدرال جنایتکاران را تعقیب و آنان را مجازات خواهد کرد».
کد خبر : ۲۴۲۸۸۸
صراط: چند فرد مسلح که عضو گروه تروریستی «الشباب» بودند یک عضو پارلمان سومالی را در موگادیشو ترور کردند.

چند فرد مسلح شامگاه شنبه (روز گذشته) یک نماینده پارلمان سومالی را در موگادیشو ترور کردند.

روزنامه «رأی الیوم» گزاش داد، چند فرد مسلح که احتمالا عضو گروه تروریستی «الشباب» ( از گروه‌های وابسته به القاعده) بودند یک عضو پارلمان سومالی را در خیایان «مکه المکرمه» حدفاصل کاخ ریاست جمهوری و فرودگاه بین‌المللی موگادیشو ترور کردند.

افراد مسلح که یک آمبولانس را در اختیار داشتند، «یوسف درر عبدی» و «عبد الله بوس أحمد» دو عضو پارلمان سومالی را گلوله باران کردند و در جریان این تیزاندازی عبدی جان باخت و نماینده دوم نیز در حال مداواست.

« محمد شیخ عثمان جورای» رئیس پارلمان فدرالی سومالی نیز در این زمینه گفت: «دولت فدرال جنایتکاران را تعقیب و آنان را مجازات خواهد کرد».

بیش از 6 نماینده پارلمان طی 15 ماه گذشته در موگادیشو کشته شدند.

از سوی دیگر، در پی درگیری در مناطق «أوطیغلی» و «مبارک» که وابسته به  اقلیم «شبیلی السفلى» در غرب موگادیشو است، 19 سرباز سومالیایی و 26 عنصر از گروهک تروریستی الشباب کشته شدند.

« محمد أویس أبوکر» شهردار اوطیغلی نیز تأکید کرد که تروریست‌ها به دو منطقه مذکور حمله کردند ولی با مقابله شدید ارتش سومالی مواجه شدند.
منبع: فارس