۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸

انتقاد تند دوستاره به کاندیداتوری بلاتر

مارادونا: ما یک دیکتاتور مادام العمر داریم. وضعیت فیفا تحت ریاست بلاتر خجالت آور شده است. ما که فوتبال دوست داریم هم اکنون احساس تلخی داریم.
کد خبر : ۲۴۳۱۶۵
صراط: دو ستاره فوتبال به شدت از کاندیداتوری "سب بلاتر" برای ریاست فیفا انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری ها، میشل پلاتینی ستاره سابق فوتبال و رئیس فدراسیون فوتبال اروپا گفت  سب بلاتر دروغ می گوید.
قرار است روز جمعه آینده انتخابات عمومی ریاست فدراسیون جهانی فوتبال برگزار شود.

سپ بلاتر سوئیسی که از سال 1998 تاکنون ریاست فیفا را برعهده دارد گفته است که در انتخابات آینده ریاست فیفا کاندیدا می شود. او در صورت موفقیت برای پنجمین دوره متوالی رئیس فیفا خواهد شد.
این اقدام او با موجی از انتقادات گسترده روبه رو شده است.

"میشل پلاتینی" ستاره سابق فوتبال و رئیس فدراسیون فوتبال اروپا و دیگو مارادونا ستاره فوتبال آرژانتیی از مهمترین منتقدان کاندیداتوری و ادامه ریاست بلاتر در فیفا هستند.

تاکنون شماری از منتقدان بلاتر گفته اند که رای خود را به رقیب او یعنی شاهزاده علی بن حسین رئیس فدراسیون فوتبال اردن و برادر پادشاه این کشور می دهند.

پلاتینی ضمن انتقاد شدید از مدیریت بلاتر بر فیفا گفت که از کاندیداتوری شاهزاده علی بن حسین برای ریاست فیفا حمایت می کند و رای خود را به او می دهد.
پلاتینی گفت: تصمیم خود را گرفته ام زیرا بارها گفته ام که فیفا نیازمند رهبری جدید است.

انتخابات ریاست فیفا یکی از برنامه های نشست مجمع عمومی این نهاد در روز جمعه در شهر زوریخ سوئیس است.
این در حالی است که بلاتر پیش از این و در سال 2011 اعلام کرده بود که دوره فعلی، آخرین دوره ریاست او بر فیفا خواهد بود ولی این سخنش را نقض کرد و بعدها گفت که برای دوره بعدی کاندیدا می شود.

کاپیتان اسبق تیم فوتبال فرانسه اضافه کرد: ایمان عمیقی دارم که شاهزاده علی که از سال ها قبل او را می شناسم رئیس بزرگی برای فیفا خواهد بود.

شاهزاده علی بن حسین رئیس فدراسیون فوتبال اردن و رقیب اصلی سب بلاتر در انتخابات ریاست فیفا
انتقاد تند دوستاره به کاندیداتوری بلاتر

مارادونا: یک دیکتاتور مادام العمر رئیس فیفاست

مارادونا هم گفت یک دیکتاتور مادام العمر ریاست فیفا را برعهده دارد.

او گفت: ما یک دیکتاتور مادام العمر داریم. وضعیت فیفا تحت ریاست بلاتر خجالت آور شده است. ما که فوتبال دوست داریم هم اکنون احساس تلخی داریم.

مارادونا ادامه دارد: به بلاتر لقب مردم یخی را داده ام زیرا او هیچ احساسی نسبت به افرادی که باهم قلب فوتبال را تشکیل می دهند ندارد. اگر بلاتر فعلا جلوه فوتبال است پس ما در وضعیت بسیار بدی قرار داریم.

این ستاره سابق فوتبال جهان افزود: در حالی که هیچ کس از بلاتر به صورت مستقیم حمایت نمی کند بسیاری معتقدند که او برای دوره پنجم ریاست بر فیفا هم پیروز خواهد شد. این موضوع اصلا قابل درک نیست.