۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹

دلایل لغو اردوی تیم ملی در ترکیه

مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال گفت: تیم ملی قرار بود در ترکیه و کمپ تمرینی بشیکتاش تمرینات خود را برگزار کند اما به دلیل مشکلات اسپانسری نتوانست این اردو را برگزار کند.
کد خبر : ۲۴۳۳۰۰
صراط: افشین پیروانی در خصوص لغو اردوی تیم ملی اظهار داشت: برای حضور در اردوی ترکیه کمپ بشیکتاش را انتخاب کرده بودیم اما به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم در این کمپ اردوی خود را برپا کنیم. بعد از آن کمپ فنرباغچه موردنظر ما بود و حتی یکی از دوستان حاضر بود اسپانسر تیم ملی برای حضور در این اردو شود و بلیت‌های سفر هوایی تیم ملی را تهیه کند. یک شرکت دیگر هم قرار شد حمایت‌های مالی را از تیم ملی داشته باشد اما در آخر به دلیل مشکلات پروازی این اردو لغو شد و چون این کمپ پنج ساعت با مرکز شهر استانبول فاصله داشت نتوانستیم به این اردو برویم.

وی در ادامه افزود: به دلیل تفاوت آب و هوایی ترکیه که 10 الی 12 درجه با ما فاصله داشت به این اردو نرفتیم. در این کمپ هم فقط یک زمین تمرینی داشتیم. البته کمپ آنکارا هم از سوی فدراسیون فوتبال به ما پیشنهاد شده بود اما به این دلیل که باید از این کمپ بازدید به عمل می‌آمد نتوانستیم به آنجا هم برویم و اردوی ترکیه لغو شد تا در تهران به تمرینات‌مان ادامه دهیم.

مدیرورزشی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص هزینه‌های این اردو گفت: قطعاً در بشیکتاش هزینه‌های ما زیاد می‌شد آن هم در مقایسه با کمپی که پنج ساعت با مرکز شهر استانبول فاصله داشت. ما دوست داشتیم این اردو را در کمپ تمرینی بشیکتاش برگزار کنیم اما در نهایت این اتفاق رخ نداد.

پیروانی در خصوص برنامه سفر تیم ملی به ازبکستان گفت: به دنبال این هستیم با پرواز چارتر به ازبکستان و ترکمنستان برویم و از آنجا به ایران برگردیم. هزینه پرواز رفت و برگشت چارتر به پای خودمان است و نصف هزینه پرواز از ازبکستان به داش‌آغوز بر عهده فدراسیون ازبکستان است. همچنین چهار روز اقامت ما در ازبکستان نیز بر عهده فدراسیون ازبکستان است.

وی ادامه داد: طبق آخرین خبری که به دست ما رسیده است، کنفدراسیون فوتبال آسیا ورزشگاه شهر داش‌آغوز را تأیید کرده است و این موضوع نیز به فدراسیون فوتبال ترکمنستان اعلام شده است. طبق اعلام AFC اولین مسابقه ترکمنستان در داش‌آغوز برگزار خواهد شد و باید دید بعد از این بازی چه اتفاقی رخ می‌دهد. به این ترتیب تیم ایران موش آزمایشگاهی کنفدراسیون فوتبال آسیا شده است و امیدواریم که خیر باشد چون مطمئناً سختی‌های زیادی را در این اردو به دنبال خواهیم داشت.

مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال درباره اینکه دیدار رفت و برگشت ایران و گوام در تهران برگزار خواهد شد، گفت: فدراسیون فوتبال گوام درخواستی داشت که  هر دو بازی آنها با ایران در کشور ما برگزار شود. به همین خاطر سعی خواهیم کرد یکی از دیدارهای ما با این تیم را در یکی از شهرهای کشورمان برگزار کنیم. چون باید چهار روز بعد به هند برویم، سعی خواهیم کرد نزدیک‌ترین شهر به تهران را انتخاب کنیم تا مسافت کوتاه‌تری را به هند داشته باشیم. به این شکل می‌توانیم به یکی از هدف‌مان برسیم و مردم دیگر شهرهای کشور نیز بازی‌های تیم ملی را از نزدیک خواهند دید. البته در صورت حضور گوام در تهران هزینه‌های ما بیشتر خواهد شد و این رقم بسیار قابل توجه خواهد بود. در عین حال اگر هم قرار بود ما به گوام برویم باید از چهار پنج کشور عبور می‌کردیم که باز هم هزینه‌های‌مان بیشتر می‌شد.

پیروانی درباره دیدار دوستانه ایران و ژاپن نیز اظهار داشت: برگزاری این مسابقه هنوز قطعی نیست، چون قرارداد آن را امضا نکرده‌ایم. البته دوست داریم که تیم ملی کشورمان پس از مدت‌ها با ژاپن بازی دوستانه داشته باشد و به مصاف حریفی برود که ورزشگاه پر از تماشاگر باشد. در صورت برگزاری دیدار ایران و ژاپن تماشاگران تیم ملی به طور حتم با ورزشگاه آشتی خواهند کرد و می‌توانیم شاهد حضور پرشور هواداران باشیم.

وی بار دیگر به کنسل شدن اردوی ترکیه اشاره کرد و در مورد اینکه چرا تمرینات تیم ملی در شهری مانند سرعین برگزار نشد، گفت: این شهر هم امکانات خوبی داشت اما سخت بود که بخواهیم بازیکنان را به یک باره به شهر دیگری ببریم و شرایط آنها را تغییر دهیم.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه کمپ‌های خارجی امکانات بهتری دارند، خاطر نشان کرد: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. ما برای برگزاری همین اردوی تهران هم شرایط سختی داشتیم و پس از دیدن پنج زمین تمرینی در نهایت ورزشگاه پاس قوامین (دستگردی) را انتخاب کردیم. در این بین کمپ تیم‌های ملی نیز مشکلات زیادی دارد.

مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال با عذرخواهی از خبرنگاران بابت اینکه نمی‌تواند در طول روز پاسخگوی تماس‌های آنها باشد، گفت: می‌خواهم یک بار دیگر اطلاع‌رسانی کنید که تمرینات تیم ملی به روی تمام مربیان باز است و آنها می‌توانند با حضور در تمرینات تیم ملی با کی‌روش نیز تبادل نظر کنند.

منبع: تسنیم