۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

پرواز آمد اما بار مسافران نرسید

با پیگیری صورت گرفته از سوی مسافران مشخص شد که شرکت هندلینگ مربوط به هواپیمایی زاگرس در فرودگاه مشهد به‌جای اینکه برچسب بار مربوط به بوشهر را برای وسایل مسافران نصب کند برچسب بار اهواز را نصب‌ کرده و بار مسافران به بوشهر نرسیده است.
کد خبر : ۲۴۳۸۰۹
صراط: بار مسافران پرواز مشهد ـ بوشهر که شب گذشته وارد بوشهر شدند به‌جای بوشهر، با دستور خلبان پرواز در همان مشهد ماند.

یکشنبه شب پرواز شرکت هواپیمایی زاگرس از مشهد به بوشهر نشست و مسافران طبق روال در مقابل قسمت بار در انتظار بار خود ایستادند اما با گذشت دقایقی طولانی مشخص شد که خبری از بار مسافران مشهد - بوشهر در پرواز مذکور نیست.

با پیگیری صورت گرفته از سوی مسافران مشخص شد که شرکت هندلینگ مربوط به هواپیمایی زاگرس در فرودگاه مشهد به‌جای اینکه برچسب بار مربوط به بوشهر را برای وسایل مسافران نصب کند  برچسب بار اهواز را نصب‌ کرده و بار مسافران به بوشهر نرسیده است.

خلبان به دلیل درجه بالای هوای مشهد اجازه سنگین شدن هواپیما را نداد

نماینده شرکت هواپیمایی زاگرس در استان بوشهر در همین ارتباط گفت: روز گذشته درجه حرارت هوای مشهد 44 درجه بوده و با توجه به ارتفاع زیاد مشهد از سطح دریا هواپیما باید با وزن کمتری از زمین بلند شود به همین دلیل خلبان قبول نکرد بار مسافران در هواپیما جاسازی شود و بار مسافران در فرودگاه مشهد «لود» نشد و قرار است امشب به بوشهر بیاید.

رسول خواجه افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق مدیرعامل شرکت زاگرس، قرار است در پرواز امشب 50 بلیت پرواز بوشهر فروخته نشود و به‌جای آن بار مسافران بوشهری به بوشهر برسد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا به‌جای برچسب بار بوشهر برچسب اهواز به بار مسافران خورده بود، گفت: این اشتباهی بود که در فرودگاه مشهد اتفاق افتاد به دلیل اینکه برچسب کافی نبود برچسب اهواز به بار مسافران بوشهر نصب شد که باید به‌جای آن برچسب سفید نصب می‌شد اما بار مسافران همچنان در فرودگاه مشهد است و امشب به بوشهر می‌رسد.

خواجه ادامه داد: این پرواز 160 مسافر داشته و به دلیل اینکه پرواز چارتری بوده باری به‌غیراز بار مسافر در آن حمل نمی‌شود.

بار مسافران پرواز مشهد ـ بوشهر امشب به بوشهر می‌رسد

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر با اشاره به این اتفاق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: بار مربوط به مسافران در همان فرودگاه مشهد برچسب اهواز خورده بوده و صاحب بار باید در همان فرودگاه مشهد نسبت به این موضوع اعتراض می‌کرد.

عباس محمدی افزود: با این‌وجود ما در حال پیگیری این مسئله با مسئولان فرودگاه مشهد هستیم تا وضعیت بار مسافران مشخص شود اما در واقع شرکت هندلینگ که با هواپیمایی زاگرس کار می‌کرده در این قضیه اشتباه کرده است.

وی افزود: وقتی برچسب بار شهر اهواز خورده طبیعتاً بار به اهواز می‌رود و در این‌بین وظیفه مسافر است که موضوع را سریعاً اطلاع دهد تا مسئله همان‌جا حل شود اما بار همچنان در مشهد است.

مدیرکل فرودگاه‌های بوشهر در پاسخ به این مطلب از سوی خبرنگار ما که معمولاً مسافران پس از تحویل بار به خاطر اطمینان از کار گیت دریافت کارت پرواز، دقیقاً برچسب را نگاه نمی‌کنند و در این اتفاق حتماً شرکت زاگرس مقصر است، گفت: البته قصور اصلی با هواپیمایی زاگرس است که این شرکت هندلینگ را انتخاب کرده است.

محمدی اظهار داشت: طبق قانون فرودگاه مشهد باید پیگیر این مسئله باشد و ما هم در حال پیگیری جدی برای حل مسئله هستیم.

لازم به ذکر است هر مسافری که در این پرواز، بار داشته و به بوشهر نرسیده، امشب می‌تواند در فرودگاه بوشهر بار خود را تحویل بگیرد، ضمن اینکه شرکت خصوصی سامان مسئول امور بار مسافران در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط پرواز بوشهر