۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹

ولایتی: ایران در کنار کشورهای برادر خود می‌ایستد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ایستادگی مردم سوریه در برابر تکفیری‌ها گفت: سوریه باتلاق تروریست‌ها خواهد شد.
کد خبر : ۲۴۳۹۱۳

صراط: علی اکبر ولایتی عصر امروز (دوشنبه) 11 خرداد ماه با جهاد الحام رئیس مجلس سوریه دیدار کرد.

وی در این دیدار با رئیس مجلس سوریه به مناسبات دو کشور ایران و سوریه پرداخت و بر ایستادگی مردم سوریه در مقابل تکفیری‌ها تاکید کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت کشور سوریه اظهارداشت: هیچ جای نگرانی در رابطه با کشورهای همسایه و مسلمان منطقه مانند سوریه، عراق‌، لبنان و یمن نداریم و مطمئن هستیم که مقاومت ادامه دارد و تروریست‌ها شکست خواهند خورد.

ولایتی ادامه‌داد: بدانید نشانه‌های اقتدار در دولت و ملت سوریه دیده می‌شود و سوریه باتلاق تروریست‌ها و حامیان آنها خواهد شد.

ولایتی خاطرنشان کرد: این درگیری‌هایی که به شما تحمیل شده طبیعی است و فراز و نشیب بسیاری دارد ولی مطمئن هستیم که برد نهایی با شما خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: شما در عراق نیز شاهد وضعیت مشابه سوریه هستید و در آنجا شاهد هستید که این فراز و نشیب‌ها وجود دارد، همچنین در یمن نیز می‌بینیم که سعودی‌ها بی‌دریغ مردم بی‌گناه را بمباران می‌کنند و در عرصه حاضر کم‌نظیر است، اما قطعاً سعودی‌ها شکست خواهند خورد، زیرا تکلیف جنگ در هوا معلوم نمی‌شود و در زمین معلوم می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم یمن ملتی با سابقه چند هزار ساله و تمدنی بسیار کهن هستند که سعودی‌ها از آن بی‌بهره هستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه وجود در کنار کشورهای برادر خود ایستاده است.

وی ادامه داد: این دشمنان شما و امت اسلامی از تاریخ پند نگرفتند و فکر می‌کنند می‌توانند با چند حرکت مقطعی نتیجه را تغییر دهند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام سفر را سازنده خواند و نسبت به هیأت سوری خیر مقدم گفت.

به گزارش فارس جهاد الحام رئئیس مجلس سوریه نیز در دیدار با ولایتی از ملت و دولت ایران تشکر و قدردانی کرد و با اشاره به دیدار اخیر ولایتی در کشورش گفت: دیدار شما پیام‌های مهم سیاسی در بر داشت که برای کمک به محور مقاومت بسیار حائز اهمیت بود.

رئیس مجلس سوریه خاطرنشان کرد: ملت سوریه امکان ندارد بدون حمایت‌های نامحدود از سوی جمهوری اسلامی ایران را فراموش کنند.

وی اضافه کرد: ما در سوریه درگیر جنگ جهانی کوچک شده علیه مردم و دولت هستیم و زیربناهای کشور سوریه در جریان این جنگ نابود شده است.

رئیس مجلس سوریه آرزوی موفقیت برای ایران در مذاکرات با 1+5 اظهار داشت: امیدوارم این مذاکرات به سرانجام برسد هر چند صداهای مخالفی بلند است که در راس آنها سعودی‌ها قرار دارند.

جهادالحام ضمن انتقادش از عملکرد سعودی‌ها در جنگ با یمن اظهار داشت: اگر کمک‌های کشور ایران و برخی کشورهای دوست به سوریه نبود هرگز سوریه نمی‌توانست در جهان مقاومت کند و ما در سوریه به مبارزه با تروریسم و اندیشه تکفیری اصرار می‌کنیم و با آن به مبارزه می‌پردازیم.

رئیس مجلس سوریه گفت: سعودی‌ها با تجاوز به یمن اقدام خود را کامل کردند و تمام امکانات خود یمن را به ویرانی کشاندند.

وی ادامه داد: سعودی‌ها علیرغم قطعنامه شورای امنیت به هجوم خود ادامه دادند و تروریسم با حمایت کشورهایی که خود مدعی مبارزه با تروریسم هستند گسترش پیدا کرده و ادامه می‌یابد که امیدواریم از میان برداشته شود.

وی در پایان این نشست تصریح کرد: سوریه توانسته به دلیل دارا بودن ملتی قوی و ارتشی عقیدتی مقاومت کند و بنده در این سفر مامور شدم تا پیام محبت‌آمیز بشار اسد را به ملت ایران و رهبر معظم انقلاب ابلاغ می‌کنم.

منبع: فارس
برچسب ها: ولایتی سوریه صراط