۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷

در تمرین امروز تیم ملی چه گذشت؟

تمرین نوبت بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) تیم ملی برگزار شد.
کد خبر : ۲۴۴۰۴۷
صراط: تمرینات تیم ملی فوتبال کشورمان که از بعد از ظهر دیروز (دوشنبه) آغاز شد، عصر امروز از ساعت 18 در ورزشگاه پاس قوامین (دستگردی) با حضور 22 بازیکن پیگیری شد.

* پیش از آغاز تمرین بازیکنان به صورت گروه‌های 4 و 5 نفره به بازی آقاوسط، تنیس فوتبال و پاسکاری پرداختند تا کی‌روش به صورت رسمی سوت آغاز تمرین را بزند. پس از این موضوع کی‌روش همه بازیکنان را دور اسلامیان جمع کرد تا نایب‌ رئیس فدراسیون فوتبال صحبت‌هایش را برای کادر فنی و بازیکنان انجام دهد.

* بازیکنان پس از صحبت‌های اسلامیان با دکتر دیه‌گو مشغول  گرم کردن شدند که این تمرین باز هم با شکل متفاوتی برگزار شد و بازیکنان پس از دویدن دور نیزه‌ها و روی حلقه‌هایی که در زمین وجود داشت خود را گرم کردند سپس آنها پشت یکی از دروازه‌ها رفتند که به نوبت روی زمین دراز کشیده و با سوت دیه‌گو از جای خود بلند می‌شدند و با استارتی بلند کارهای سرعتی را انجام می‌دادند.

* پس از گذشت 20 دقیقه از زمان تمرین کی‌روش به بازیکنان اجازه داد تا نفسی تازه کنند و با نوشیدن آب تمرین تاکتیکی آغاز شد. سرمربی تیم ملی که خودش مسئول پخش کردن کاور بین بازیکنان بود به مدافعان تیم ملی کاورهای قرمز رنگ داد و مهدی طارمی به همراه رضا قوچان‌نژاد کاورهای سفیدرنگ را از کی‌روش گرفتند تا نوع تمرین تیم ملی مشخص شود. در این بخش کی‌روش مدافعان تیم ملی را به همراه یک دروازه‌بان در سمتی از زمین قرار داد و هافبک‌ها با تک‌ مهاجمی که مشخص شده بود به سمت دروازه حمله می‌کردند. 

* در تمرین تاکتیکی که حمله به دروازه از جناحین و مرکز خط دفاع بود 4 مدافع و یک هافبک دفاعی وظیفه گرفتن توپ و یارگیری را داشتند و مهاجم سفیدرنگ نیز باید بین مدافعان جاگیری می‌کرد تا بتواند گلزنی کند. در این بین 3 دروازه‌بان تیم ملی نیز به صورت یک به یک جای خود را تغییر می‌دادند. 

* علی کفاشیان مدتی پس از آغاز تمرین در ورزشگاه پاس قوامین حاضر شد که البته با توجه به انجام تمرین کادر فنی و بازیکنان نتوانستند سمت رئیس فدراسیون بروند اما کی‌روش به صورت جداگانه سمت کفاشیان آمد و به او خوشامد گفت و کفاشیان هم ساعت 19 ورزشگاه را ترک کرد. 

* کارلوس کی‌روش در تمرین تاکتیکی حساسیت بسیار بالایی روی حرکت بازیکنان انجام می‌داد و هر بار که بازیکنان می‌خواستند به سمت دروازه حرکت کنند به تک‌تک آنها نحوه حمله کردن به دروازه و دفاع کردن را توضیح می‌داد. در این بین مارکار آقاجانیان هم کمک کارلوس کی‌روش بود و بازیکنان را توجیه می‌کرد که چگونه حرکت خود را انجام دهند. لوسیانو کروز دیگر دستیار کی‌روش هم در گوشه‌ای از زمین ایستاده بود و فقط تمرین را تماشا می‌کرد. 

* علی کفاشیان ابتدا روی نیمکت و بین سایر اعضای حاضر در تمرین نشسته بود. علی کفاشیان پس از اینکه چند دقیقه روی نیمکت نشست، محمود اسلامیان را کنار کشید و حدود 10 دقیقه با نایب‌رئیسش به صورت خصوصی صحبت کرد.

* در حالی که ساعت 19:15 کی‌روش بار دیگر به بازیکنانش تنفسی داد تا نوع تمرینات را تغییر دهد، اسلامیان هم حدود یک دقیقه با کی‌روش صحبت و پس از آن ورزشگاه را ترک کرد.

* بخش بعدی تمرین تیم ملی، فوتبال درون تیمی در زمینی کاملا فشرده بود که بازیکنان باید در نیمی از زمین دستورات تاکتیکی کادرفنی را پیاده می‌کردند. یک تیم با کاورهای آبی و تیمی دیگر با لباس‌های تمرینی سبز رنگ مقابل یکدیگر قرار گرفتند که سروش رفیعی هم با پوشیدن کاور قرمزرنگ در این تمرین نقش بازیکن کلیدی را ایفا می‌کرد. 

* ابراهیم میرزاپور دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان امروز در تمرین تیم ملی حاضر شده بود و از روی نیمکت نظاره‌گر تمرین ملی‌پوشان بود. همچنین علی نظرمحمدی که در روزهای گذشته از جایگاه VIP نوع تمرینات کی‌روش را نظاره می‌کرد امروز در ورزشگاه حاضر شده بود. 

* در بخش پایانی تمرین، دو دروازه‌بان به صورت همزمان درون دروازه قرار گرفتند و 5،6 بازیکن به صورت مداوم به سمت دروازه شوت می‌زدند.

* تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان ساعت 19:35 به پایان رسید و ملی‌پوشان فوتبال کشورمان فردا نیز بازیکنان در یک نوبت تمرینات خود را دنبال خواهند کرد.

منبع: تسنیم