۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵

روایت پزشک امام از آخرین روز

دکتر عارفی، سرپرست گروه پزشکی امام خمینی (ره) معتقد است در سال ۶۸ تنها جسم امام از مردم جدا شد اما افکار و دیدگاه والای ایشان همچنان در میان شیفتگان و پیروان امام جاری و باقی است.
کد خبر : ۲۴۴۱۲۳
صراط: دکتر عارفی، سرپرست گروه پزشکی معالج حضرت امام (ره) که تا آخرین لحظات تپش قلب روح خدا در کنار ایشان حضور داشت، آخرین توصیه رهبر کبیر انقلاب اسلامی به مسئولان کشور را " حفظ اتحاد" میان آنها عنوان کرد.

در بهار سال 1368 حضرت امام (ره) روز 29 اردیبهشت ماه به بیمارستان جماران رفتند و تحت درمان و نظارت پزشکان قرار گرفتند.

به گفته پزشکان، بعد از ظهر روز شنبه 13 خردادماه وضعیت بیماری امام وخیم تر می شود و قلب ایشان برای دقایقی از تپش می ایستد.

همان روز بهرام افشار، گوینده اخبار اطلاعیه ای را از تلویزیون قرائت می کند که در آن اعلام شده در روند درمان حضرت امام خللی بوجود آمده و از مردم خواسته می شود که برای سلامتی ایشان دعا کنند.

ساعت 22 و 20 دقیقه، قلب حضرت امام خمینی، پیشوای مسلمانان و رهبر آزادگان جهان از تپش افتاد.

دکتر عارفی دراین باره اظهار کرد: در ابتدا علائمی از خونریزی مشاهده شده بود و مشخص شد که شروع بیماری از همان 29 اردیبهشت بود. در این مدت دو پزشک و سه تکنسین بطور تمام وقت وضعیت حضرت امام را کنترل می کردند.

وی درباره آخرین توصیه های حضرت امام به مسئولان و نزدیکانشان اظهار کرد: وقتی که امام روی تخت بودند، مسئولان مملکت به ملاقات ایشان می آمدند. حضرت امام به آنها گفتند تا زمانی که با هم باشید کسی نمی تواند به این کشور تعدی کند.

دکتر عارفی تصریح کرد: اگرچه در آن روز جسم امام از میان ما رفت، اما افکار و دیدگاه های ایشان همواره باقی است و راهگشا و راهنمای پیروان امام خواهد بود.

منبع: شبکه خبر