۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴

بوش از اوباما محبوب تر است

نظرسنجی انجام گرفته در آمریکا نشان داد رئیس جمهوری پیشین این کشور نسبت به «باراک اوباما» از محبوبیت بیشتری در بین آمریکایی ها برخوردار است.
کد خبر : ۲۴۴۱۵۵
صراط: برخلاف تصور موجود، میزان محبوبیت «باراک اوباما» رئیس جمهوری کنونی آمریکا از سلف خود بیشتر نیست. این موضوع را نظرسنجی که اخیرا توسط شبکه تلویزیونی سی ان ان انجام گرفته روشن کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر این اساس میزان محبوبیت «جرج دبلیو. بوش» در بین شهروندان آمریکایی 52 درصد است در حالی که میزان محبوبیت اوباما به 49 درصد می رسد. این نظرسنجی همچنین حاکی است میزان محبوبیت روسای جمهوری پیشین آمریکا از روسای جمهوری اخیر این کشور بیشتر است. به طوری که میزان محبوبیت بیل کلینتون و جرج بوش پدر هر یک 64 درصد است.

جالب اینجا است که بوش پسر در زمان خداحافظی از کاخ سفید در سال 2009 با تنها 34 درصد محبوبیت، کمترین میزان اقبال را در بین روسای جمهوری تاریخ آمریکا داشت. یکی از دلایل این عدم محبوبیت وضعیت اقتصادی و سیاسی نابسامان آمریکا در آن دوره اعلام شده است.

گفتنی است با آغاز بحران اقتصادی در آمریکا از سال 2008 که چند سال به طول انجامید، این کشور شاهد بدترین بحران اقتصادی از دهه 1930 به بعد بود. 

منبع: مهر