۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
داعش نامشروع است

سرکرده ‌النصره: جنگ با ایران را ادامه می‌دهیم

الجولانی در بخشی از گفت‌وگوی خود به ایران نیز پرداخت و ادعا کرد: «وارد شدن ایران به منطقه با هدف بازگرداندن رویای «امپراتوری فارسی» است و ایران «تشیع» را ابراز رسیدن به آن قرار داده است».
کد خبر : ۲۴۴۱۶۳
صراط: سرکرده گروهک «جبهه النصره» در گفت‌وگوی خود با شبکه «الجزیره» داعش را گروهکی نامشروع اعلام کرد و افزود راه‌حلی برای حل اختلافات گروهکش با داعش در آینده نزدیک نمی‌بیند.

«ابو محمد الجولانی» سرکرده گروهک «جبهه النصره» در گفت‌وگوی خود با شبکه «الجزیره» قطر، داعش را گروهکی نامشروع اعلام کرد و افزود راه‌حلی برای حل اختلافات گروهکش با داعش در آینده نزدیک نمی‌بیند.

الجولانی در ادامه گفت: در زمان فعلی راه‌حلی میان ما وجود ندارد و ما امیدواریم که آنها (داعش) به سوی خدا بازگردند و هدایت شوند. در حال حاضر چیزی جز جنگ میان ما وجود ندارد.

ایران

الجولانی در بخشی از گفت‌وگوی خود به ایران نیز پرداخت و ادعا کرد:  «وارد شدن ایران به منطقه با هدف بازگرداندن رویای «امپراتوری فارسی» است و ایران «تشیع» را ابراز رسیدن به آن قرار داده است».

وی در ادامه ایران با وارد کردن اتهاماتی به ایران گفت: «طبیعت تعامل ایران با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه با تعامل این کشور با حزب‌الله و نظامیان شیعه و انصارالله تفاوت دارد. اسد مملکتش را با دست خودش ساخت و سپس روابطش را با ایران محکم کرد به عکس حزب‌الله و انصارالله و غیره که ساخته دست خود ایران هستند».

الجولانی در ادامه اتهامات خود عنوان کرد: «آمریکا همان کسی است که دست ایران را در سوریه، عراقف یمن و لبنان باز گذاشت و واشنگتن در پشت پرده آشفتگی‌های منطقه است و می‌خواهد ایران را به نیابت از خود به جنگ به اسلام‌گرایان بکشاند».

وی در خصوص راهبرد النصره در این موضوع گفت: «به قطع کردن دست ایران در منطقه اکتفا می‌کنیم و اگر این موضوع کافی نبود جنگ را به داخل ایران منتقل می‌کنیم».

اخوان‌المسلمین منحرف شده است

الجولانی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد گروهک اخوان‌المسلمین مصر از مسیر صحیح منحرف شده و بیش از حد با غرب هم‌پیمان شده است.
منبع: فارس