۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
حجت‌الاسلام ادیب یزدی:

نان به نرخ روزخورها دنبال تحریف امام اند

وی ادامه داد: متأسفانه برخی نیز می‌گویند که فرمایشات امام مربوط به زمان خودشان بوده و دیگر عصر امام خمینی(ره) تمام شده، در صورتی که این سخن، از آن شیطان و اتباع آن است.
کد خبر : ۲۴۴۱۹۷

صراط: حجت‌الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه نان به نرخ روزخورها دنبال تحریف شخصیت امام(ره) هستند، گفت: جریان تحریف‌ شخصیت امام خمینی(ره) تا گردن در زندگی اشرافی فرو رفته است.

حجت‌الاسلام مرتضی ادیب‌یزدی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) در همدان با بیان اینکه باید جوانان و نوجوانان را با اندیشه‌های انقلابی و الهی امام راحل آشنا کرد، تحقق این مهم را در گرو برگزاری باشکوه بزرگداشت سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: این مراسم یکی از بسترهای ترویج افکار و سیره امام خمینی(ره) است.

وی بصیرت را یکی از نشانه‌های مومنان و علمای بزرگ دین خواند و افزود: حضرت امیرالمومنین(ع) در روایتی نور بصیرت را یکی از ابزارهای هدایت در وجود علما دانسته‎‌اند زیرا به برکت این نور، مسیر حرکت مشخص شده و آدمی به حقیقت دست پیدا می‌کند.

* امام راحل در مسیر الهی خود ذره‌ای تردید نکرد

این کارشناس مسائل دینی و فرهنگی با اشاره به اینکه یقین، دیگر خصوصیت مردان الهی و علمای دینی است، گفت: امام خمینی(ره) از بعد برخورداری از بصیرت و یقین، شاخص و بی‌نظیر بود به طوری که ذره‌ای در مسیر خود متزلزل نشد.

وی از خودسازی امام راحل سخن به میان آورد و با اشاره به خاطره‌ای از آیت‌‌الله العظمی گلپایگانی در مورد شخصیت امام خمینی(ره) اظهار کرد: ایشان فرمودند من از امام خمینی(ره) چهار سال بزرگ‌تر بودم، ما در اراک باهم هم‌حجره و هم‌مباحثه بودیم، هر دو برای نماز شب بیدار می‌شدیم، من برخی مواقع بعد از نماز شب می‌‎خوابیدم و دوباره برای نماز صبح بیدار می‌شدم، اما امام راحل نماز شب خود را به نماز صبح وصل می‌کرد.

ادیب یزدی در ادامه به نقل از آیت‌الله‌ گلپایگانی ادامه داد: یک بار دیدم امام خمینی(ره) در سجده‌های طولانی خود اشک می‌ریزد و از خداوند می‌خواهد تا بتواند انتقام جد بزرگوارش، امام حسین(ع) را بگیرد، آن موقع ندانستم منظورش چیست ولی سال‌ها بعد نقش این ابرمرد در دفاع از دین اسلام به خوبی بر همگان آشکار شد.

وی با تأکید بر اینکه نور بصیرت، بالاترین هدیه خداوند به بندگانش است، تأکید کرد: این نور، محال‌ها را ممکن می‌سازد و بن‌بست‌ها را می‌گشاید.

*جریان‌‎های بدسلیقه خبیث می‌خواهند شخصیت امام را تحریف کنند

این استاد حوزه و دانشگاه با گریزی به سخنرانی‌های کوبنده امام راحل در سال‌های 42 و 43 گفت: ایشان خطاب به ظالمان و مستکبران فرمودند «اگر خمینی را دار هم بزنید با شما تفاهم نخواهد کرد».

وی با بیان اینکه سخنرانی‌های ایشان نشان از استکبارستیزی و عدم سازگاری با دشمن داشت افزود: این در حالی است که متأسفانه گاهی اوقاف برخی جریان‌‎های بدسلیقه خباثت‌آلود می‌خواهند در شخصیت امام تصرف و تحریف کنند.

ادیب یزدی با اشاره به اینکه این جریانات، گاهی مطالب دروغی را به امام راحل نسبت می‌دهند که حقیقت ندارد، خطاب به آنان اظهار کرد: 26 سال بیشتر نیست که امام خمینی(ره) رحلت کرده‌اند به این زودی مشغول تحریف شخصیت امام(ره) شدید!.

*دلسوزان نظام از ابعاد شخصیت امام راحل محافظت کنند

وی از دلسوزان نظام، فرهیختگان و خانواده‌های شهدا خواست از ابعاد شخصیت امام راحل محافظت کنند و گفت: از شما می‌خواهم اجازه ندهید به شخصیت ایشان دروغ ببندند و ایشان را آن گونه تفسیر کنند که آمریکا می‌خواهد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برخی می‌خواهند امام را به عنوان یک انسان لیبرال معرفی کنند، اظهار کرد: این در حالی است که ایشان هیچ گاه حاضر نشدند با استکبار و در رأس آن آمریکای جهانخوار کنار بیایند ولی برخی قصد دارند این طور جا بیاندازند که درست نیست.

وی تأکید کرد: نان به نرخ روزخورها، بدسلیقه‌ها و آنهایی که می‌خواهند موقعیت خود را حفظ کنند، با این سخنان قصد دارند روی موج احساسات ارتباط با آمریکا و رفع تحریم‌ها آن هم به هر قیمتی، سوار شوند.

* امیدی به دیو چند سر خبیث و آدم‌خوار آمریکا نیست

ادیب یزدی با تأکید بر اینکه امیدی به دیو چند سر خبیث و آدم‌خوار آمریکا نیست، نمونه آن را استفاده از سلاح‌های پیچیده علیه ملت‌های مظلوم و ممانعت از استقلال و آزادی آنان دانست و گفت: امروز یمن زیر بمب‌های آمریکایی ـ صهیونیستی و آل سعود در حال مقاومت برای حفظ عزت و استقلال خود است.

وی با عنوان این جمله که «نفرین بر آل سعود که دست بر گردن اسرائیل دارد و دست در دست آمریکا گذاشته»، باز هم غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را تکرار کرد و افزود: در جریان مذاکرات هسته‌ای، تلاش برای برداشتن اهرم‌های فشار علیه ایران بسیار خوب است و ما نیز از خدا می‌خواهیم به تیم مذاکره‌کننده توفیق دهد.

*نسبت به دشمن نباید ساده‌انگار بود

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نسبت به دشمن نباید ساده‌انگار بود، گفت: اینکه ما بلافاصله به تعهدات خود عمل کرده‌ایم اما طرف مقابل هنوز کاری انجام نداده است، قابل قبول نیست.

وی با انتقاد از اینکه مراکز تحقیقاتی ایران تعطیل شده و بسیاری از کارمندان آن بیکار شده‌اند، ابراز داشت: این اقدام اعتمادسازی در حالی صورت می‌گیرد که دشمن تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرده است.

ادیب‌یزدی در ادامه امام راحل را ضد استکباری‌ترین را شخصیت تاریخ دانست و با بیان اینکه گذاردن لقب «شیطان بزرگ» به آمریکا از سوی این شخصیت انجام شد، گفت: فرمایشات امام راحل به عنوان اصول اصیل راه و منش ماست.

*آنها که می‌گویند عصر امام(ره) تمام شده، اتباع شیطان هستند

وی ادامه داد: متأسفانه برخی نیز می‌گویند که فرمایشات امام مربوط به زمان خودشان بوده و دیگر عصر امام خمینی(ره) تمام شده، در صورتی که این سخن، از آن شیطان و اتباع آن است.

این استاد دانشگاه فرمایشات امام خمینی(ره) را دروس اصلی دانشگاه انقلاب اسلامی و نصب‌العین مردم ولایی برای همیشه دانست و ابراز داشت: بیداری اسلامی یکی از نتایج اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) بوده و همین دشمن را سخت هراسان کرده است.

ادیب یزدی تصریح کرد: برخی از این ادعای مضحک که دوران امام تمام شده، قند در دلشان آب می‌شود در صورتی که روزگار امام راحل ادامه دارد و نمونه آن نیز بیداری اسلامی در جهان است.

*نباید روحیه انقلابی در کشور مندرس شود

وی در بخش دیگر از سخنانش پرهیز از اسراف را از مشخصه‎‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه دوری از اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی از توصیه‎‌های ایشان بود، تأکید کرد: ملت خوشگذران نمی‌تواند در برابر هوای نفس خود و همچنین دشمن بیرونی مبارزه کند.

*جریان تحریف‌ شخصیت امام(ره)، تا گردن در زندگی اشرافی فرو رفته

این استاد دانشگاه در ادامه تأکید کرد: آن جریانی که به دنبال تحریف شخصیت عظیم امام خمینی(ره) است، تا گردن در زندگی اشرافی فرو رفته است.

وی با بیان اینکه نباید روحیه انقلابی در کشور مندرس شود، از مردم خواست نسبت به این موضوع حساس بوده و نگذارند خدای نکرده این منش و روش، در دنیاطلبی گم شود.

ادیب یزدی در پایان حفظ حجاب و رعایت حیا را از بانوان درخواست کرد و گفت: نمی‌دانم چرا به محض رسیدن به ثروت از سوی عده‌ای، چادرها کنار رفته و روسری و مانتوی کوتاه جای آن را می‌گیرد در صورتی که این روش، مردود است.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط ادیب یزدی