۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲

علم‌الهدی: قبل از انقلاب اسلام و قرآن در مساجد زندانی بود

خطیب جمعه مشهد یادآور شد: در زمان ستم شاهنشاهی، اسلام و قرآن در مساجد زندانی بود و با حضور امام خمینی (ره) اسلام و قرآن بر سیاست ایران حاکم شد و معادلات سیاسی را دستخوش تغییر کرد.
کد خبر : ۲۴۴۲۲۴
صراط: امام جمعه مشهد گفت: در زمان ستم شاهنشاهی، اسلام و قرآن در مساجد زندانی بود و با حضور امام خمینی (ره) اسلام و قرآن بر سیاست ایران حاکم شد و معادلات سیاسی را دستخوش تغییر کرد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) که در محل حسینیه فرزندان شاهد برگزار شد، اظهار کرد: مجلس ارتحال امام مجلس بازخوانی اندیشه‌‌های امام راحل است.

خطیب جمعه مشهد افزود: عنصر فعال زندگی محور سیاسی این امت، امروز شما هستید بنابراین باید امام راحل بازخوانی شود با این دید معمولا وقتی که از امام خمینی (ره) بحث می‌شود، گفته می‌شود که امام راحل چه اقداماتی انجام دادند در حالی که باید اندیشه‌ها و تفکرات امام بازخوانی شود.

وی بیان کرد: آیا فعالیت امام راحل فقط پیروزی انقلاب اسلامی بود؟ در حالی که در تمام نقاط کره زمین نیز فردی آزادی‌خواه وجود داشته است که ظلم را در آن جامعه ریشه‌کن کند بنابراین در اینجا بازخوانی امام راحل مطرح می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: بخش نخست بازخوانی امام (ره) این است که اثر و فرآیند حضور ایشان را نشان دهد بر این مبنا که روی کار آمدن یک نظام مبتنی بر دین از دستاوردهای امام راحل بود.

وی تصریح کرد: حکومت شاه یک ابزار ظلمات و هاله تاریکی و عصر سلطه کفر بر مردم بود، همچنین 40 هزار مستشار آمریکایی در این مملکت بر مردم حکومت می‌کردند اما هنگامی که امام (ره) آمدند برای مقابله با استکبار وارد عمل شدند.

خطیب جمعه مشهد یادآور شد: در زمان ستم شاهنشاهی، اسلام و قرآن در مساجد زندانی بود و با حضور امام خمینی (ره) اسلام و قرآن بر سیاست ایران حاکم شد و معادلات سیاسی را دستخوش تغییر کرد.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به پیامبر خود فرموده است که ای پیامبر ما تو را نفرستادیم مگر اینکه برای همه مردم بشیر و نظیر باشی بنابراین اقدام امام راحل بر همین مبنا بود که دنیا را جهت دهد و با یک قدرت انقلابی دنیا را به پیش ببرد تا مردم نیز آماده پذیرش آن شوند.
 
خطیب جمعه مشهد تاکید کرد: مسئله ما با آمریکا این است که آمریکا می‌گوید من جهانخوارم و امروز توسعه ارتباطات دنیا را به صورت یک دهکده درآورده و می‌خواهد خود را کدخدا بداند با این حال ما می‌گوییم در این دنیا باید یک برنامه خدایی باشد و برنامه خدایی بر آن حاکم شود و این مسئله‌ای نیست که با تعامل و مذاکره حل شود.
 
وی اظهار داشت: حرف آمریکا بر مبنای براندازی نظام اسلامی است بنابراین به دنبال این است که هر فکر و اندیشه‌ مزاحم در مسیر خود را براندازی کند با این حال امروز که فرزندان شهدا بزرگ شده‌اند باید خط پدرانشان را همچون دوران دفاع مقدس دنبال کنند.

خطیب جمعه مشهد افزود: تحریم‌ها تنها اقتصاد کشور را مورد هدف قرار نداده‌‌اند و دشمنان به دنبال براندازی نظام و دین هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هوشیاری ملت و آمادگی برای هرگونه تهدید از سوی دشمن، یادآور شد: تمام حوزه نفوذ خود را باید برای مقابله با دشمن جذب کنید و این شما هستید که به مانند پدرانتان ایستادگی می‌کنید بنابراین برای کاری که امام راحل می‌خواستند انجام بدهند، پدران شما کنار امام (ره) ایستادند و جان دادند تا امروز نفوذ و قدرت امام راحل در منطقه فراگیر شود.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط علم الهدی