۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

پیکر آیت‌الله آصفی در قم تشییع شد

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله محمد علی آصفی نماینده رهبر انقلاب در نجف اشرف در قم تشییع شد.
کد خبر : ۲۴۴۲۷۰

صراط: در پی درگذشت آیت‌الله محمد علی آصفی پیکر این مرحوم ظهر امروز پس از اقامه نماز میت توسط آیت‌الله مکارم شیرازی، از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا چهار راه شهدا تشییع شد.

آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله هاشمی شاهرودی، آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران و... از جمله شرکت‌کنندگان در مراسم اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله آصفی بودند.

پیکر نماینده رهبر معظم انقلاب در نجف اشرف، بنا بر وصیتش قرار است برای خاکسپاری به نجف اشرف منتقل شود.

رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله آصفی را تسلیت گفتند.

همچنین رئیس مجلس خبرگان رهبری، مراجع عظام تقلید، رئیس جمهور و دیگر شخصیت‌های کشوری و حوزوی با صدور پیام‌هایی درگذشت آیت‌الله آصفی را تسلیت گفتند.

آیت‌الله محمدمهدی آصفی در سال 1316 در نجف به‌دنیا آمد. پدر او شیخ علی‌محمد آصفی بروجردی از علما و فقهای نجف بود.

وی از کودکی به دروس حوزوی علاقه زیادی داشت و در اوان نوجوانی وارد حوزه علمیه شد. مباحث ادبیات عرب را از عبدالمنعم فرطوسی آموخت و برای فراگیری منطق به نزد محمدرضا مظفر رفت.
وی اصول فقه را نزد صدرا بادکوبه‌ای، لمعه را نزد مجتبی لنکرانی، فقه را نزد مجتبی لنکرانی و تفسیر را نزد سرابی فرا گرفت. وی همچنین در درس خارج فقه و اصول حضرات آیات شیخ علی‌محمد بروجردی، حسین حلی، سید محسن حکیم، امام خمینی و آیت‌الله خویی شرکت کرد و همگام با دروس حوزوی، درس‌های دانشگاهی را تا مقطع فوق لیسانس در رشته معارف اسلامی دانشگاه بغداد ادامه داد.

تدریس ادبیات عرب، منطق، اصول الفقه، لمعه، فرائدالاصول، المکاسب و کفایة الاصول نمونه‌هایی از تلاش‌های علمی وی هستند.

ملکیة الارض فی‌الاسلام، سلسله کتب فی رحاب القرآن، مباحث جدید قرآنی و دنیای اسلام و تهاجم فرهنگی غرب از جمله تالیفات آیت‌الله آصفی است.

منبع: فارس