۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸

بارش پراکنده و گرد و خاک در تهران

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده و وزش باد در شمال شرق و جنوب شرق کشور طی روزهای دوشنبه و سه شنبه خبر داد.
کد خبر : ۲۴۴۵۰۵
صراط: احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی از مناطق سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، زاگرس مرکزی و جنوبی ابرناکی، بارش پراکنده، گاهی رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته وی، فردا  علاوه بر سواحل دریای خزر در شمال شرق کشور بارش شدید پیش بینی می شود. طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان های البرز، تهران، قزوین، قم، مرکزی، شمال اصفهان و سمنان وزش باد وگرد و خاک پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های واقع درشمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گرد وخاک همراه خواهد بود، بویژه در شمال سیستان و بلوچستان، منطقه زابل، توفان گردوخاک دور از انتظار نیست.

وظیفه تاکید کرد: طی سه روز آینده در استان‌های جنوب غرب و جنوب کشور پدیده گرد وغبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: دریای خزر فردا مواج است. از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته سواحل دریای عمان و شرق تنگه هرمز نیز مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: فردا  آسمان تهران نیمه ابری همراه با بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و باد و گرد و خاک است.بیشینه و کمینه دمای پایتخت با ۴ درجه کاهش نسبت به امروز به ۳۵ و ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

منبع: مهر