۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

واکنش مورینیو درباره فساد در فیفا

ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی چلسی نسبت به پرونده دریافت وجه فدراسیون فوتبال ایرلند از فیفا واکنش نشان داد.
کد خبر : ۲۴۴۵۸۹
صراط: ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی چلسی نسبت به پرونده دریافت وجه فدراسیون فوتبال ایرلند از فیفا واکنش نشان داد.

پس از گل مردود تیری آنری در دیدار مقابل ایرلند در پلی آف جام جهانی 2010، فیفا با پرداخت 5 میلیون یورو وجه غیرقانونی به فدراسیون ایرلند آن ها را از پیگیری شکایتشان باز داشت.

به گزارش دیلی میل، مورینیو در این خصوص گفت: "از نظر من این آخر الزمان است. به خاطر 5 میلیون حقیقت تغییر داده شد؟ دیگر چه پشت پرده هایی قرار است رو شود؟ چون مطمئنم این پایان کار نخواهد بود."

فیفا و فدراسیون ایرلند این مسئله را تکذیب کرده است. ایرلندی ها ادعا کرده اند این مبلغ را به صورت وام دریافت کرده اند تا برای ساخت ورزشگاه آویوا (در دوبلین. استادیومی که در سال 2010 به بهره برداری رسید.) هزینه کرده اند و همچنین مبلغ 290 هزار پوند را صرف پروژه گل (از جمله پروژه‌های فیفاست که بخشی از اعتبار لازم را برای ساخت و ساز و توسعه فوتبال در اختیار فدراسیون‌های فوتبال می‌گذارد) کرده اند.

مورینیو در مصاحبه با ساندی تایمز افزود: "از نظر من فساد، پول های غیر قانونی و رای های خریداری شده به یک معنی هستند. اما پس از آن مشخص شد که آن ها پا را فراتر گذاشته به متن فوتبال دخول کرده اند. این برای من قابل باور نیست."

او در خصوص اهدای جایزه مربی فصل 2012 به دل بوسکه، در شرایطی که سه گانه را کسب کرده بود افزود: "من یکی از سه فینالیست بودم و وقتی به من گفته شد با چند رای کمتر دوم شده ام عادی به نظر می رسید." اما پس از آن مربیان زیادی گفتند که رای آن ها که به مورینیو بود، به شکلی دیگر تغییر داده شد. مورینیو افزود: "حالا می دانم که اتفاقاتی آن جا رخ داده بود."

منبع: طرفداری
برچسب ها: صراط مورینیو فیفا