۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲

شرطِ چین برای اعزام کارگر به اسرائیل

چین تأکید کرد، اگر رژیم صهیونیستی تعهد نکند که کارگران چینی را در اراضی اشغالی کرانه باختری به کار نمی‌گیرد، به اتباع خود اجازه کار در "اسرائیل" را نخواهد داد.
کد خبر : ۲۴۴۶۵۵
صراط: یک مسئول دولتی رژیم صهیونیستی گفت: ما در حال گفت وگو با چین هستیم تا از این کشور هزاران کارگر بگیریم، اما مذاکره با چین در این خصوص به سبب مسائل مختلف از جمله مخالفت با کار این افراد در شهرک های کرانه باختری به مشکل برخورده است.

وی که خواست نامش فاش نشود، خاطر نشان کرد: پکن از ما درخواست کرده است که تعهد کنیم آن ها را در کرانه باختری به کار نمی گیریم اما دادنِ چنین تعهدی برای ما مشکل ساز است.

کارگران چینی، بر اساس قراردادهای خصوصی میان شرکت های اسرائیلی و چینی به کار مشغول می شدند. اما از یک سال و نیم پیش، چین و رژیم صهیونیستی درباره شروط کار مهاجران چینی در فلسطین اشغالی، مذاکراتی را آغاز کردند.

برای کابینه نتانیاهو که تندروترین کابینۀ تاریخ رژیم صهیونیستی است، پذیرش شرط پکن دشوار خواهد بود به ویژه که این کابینه، تک صدایی و تسلیمِ محضِ لابی شهرک نشینانِ صهیونیست است که از نفوذ زیادی برخوردار است.

یک مسئول آگاه در کابینه رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت: این درخواستِ چین، ارتباطی به "تحریم کالاهای اسرائیل" ندارد؛ طرحی که سازمان های غیردولتی به منظور محکوم کردن اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی به راه انداخته اند.

بر اساس اعلام سازمان مرکزی آمار در فلسطین اشغالی، احداث شهرک ها، که در آن ها 400 هزار شهرک نشین صهیونیست زندگی می کنند، سه درصد از طرح های ساخت و ساز در (اسرائیل) را تشکیل می دهد.

اختلاف بر سر کارگران چینی در شرایطی بروز کرد که رژیم صهیونیستی در معرض پیامدهای طرحی بین المللی برای تحریم این رژیم قرار گرفته است. هدف از این طرح که توسط سازمان های غیردولتی راه اندازی شده است، اعمال فشار اقتصادی و سیاسی بر رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

تصمیم سندیکای دانشجویان انگلیسی برای پیوستن به تحریم رژیم صهیونیستی از یک سو و تلاش فلسطینی ها برای به تعلیق در آوردن عضویت فدراسیون اسرائیل در فیفا، موضوع تحریم های بین المللی این رژیم را حساس تر کرد تا جایی که کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت، روز چهارشنبه این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

این مقام مسئول در کابینه رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: به نظر می رسد این درخواستِ چین، در چارچوب حمایت این کشور از طرح تشکیل کشور مستقل فلسطینی و مخالفت با اشغالگری اسرائیل در کرانه باختری است.

رژیم صهیونیستی قصد داشت شمار کارگران چینی در بخش ساختمان سازی را را به هشت هزار و سپس 15 هزار نفر افزایش دهد تا علاوه بر افزایش سرعت ساخت و ساز، هزینه های این کار را نیز کاهش دهد، اما بدون توافق این رژیم با چین، تحقق این مساله غیرممکن خواهد بود.
منبع: العالم
برچسب ها: چین اسرائیل صراط