۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵

هشدار سوروس درباره بحران جهانی

اتحادیه های کارگری در یونان در تلاش هستند تا با تظاهراتی گسترده تصویب سیاست ریاضت های اقتصادی را با مانعی بزرگ روبرو ساخته و آن را به شکست بکشانند.
کد خبر : ۲۴۵۱۸

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "ورد بولتن"، اتحادیه های بزرگ کارگری در یونان ضمن مخالفت با سیاست های مالی دولت می گویند: اینسیاست ها حقوق کارگران و بازنشستگان را از بین می برد و بیکاران و نسل جدید را در دچار  سردرگمی می کند.

اتحادیه های یونانی روز دوشنبه خواستار یک اعتصاب 48 ساعته در این هفته برای براندازی سیاست های ریاضت اقتصادی تحمیل شده از سوی وام دهندگان بین المللی شدند.

اتحادیه آددی (ADEDY) نماینده کارگران عمومی که نیمی از کارگران شهری و خدمات دولتی را نمایندگی می کند و GSEE اتحادیه مشابه در بخش خصوصی که نماینده دو میلیون کارگر بخش خصوصی در یونان بشمار می رود خواستار اعتصاب دو روزه همزمان با رای گیری در پارلمان برای برنامه تدوین شده ریاضت های اقتصادی شدند.

اتحادیه آددی در بیانیه ای گفت: این اعتصاب شاید نشان از یک اقدام در براندازی سیاست های ریاضت اقتصادی و کمک به کشور برای قطع زنجیره وابستگی یونان به وام دهندگانش باشد.

دولت یونان در پی بروز بحران بدهی و مالی در این کشور اقدام به دریافت نخستین بسته کمک مالی از اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول کرده است. این دو نهاد از آتن خواسته اند تا در صورتی که خواهان کمکهای بیشتر است سیاست های ریاضت اقتصادی را در پیش گیرد.

بر اساس طرح ریاضتهای اقتصادی، دولت یونان موظف است تا از طریق کاهش هزینه ها، افزایش مالیاتها و برنامه های خصوصی سازی در هزینه های خود صرفه جویی کند.
 
اونجلس ونیزلس" که روز جمعه جزئیات تدوین شده ریاضت های اقتصادی از جمله کاهش هزینه ها و افزایش مالیات ها را به پارلمان ارائه کرده خواستار حمایت گروههای مخالف از این طرح شد.
 
این تلاش ها در حالی است که کارشناسان و مقام ها نسبت به سرایت بحران اقتصادی یونان به دیگر مناطق یورو و جهان هشدار دادند.
 
جک استراو وزیر خارجه سابق انگلیس پیشتر نسبت به اپیدمی بحران بدهی هشدار داده بود.

"جرج سوروس" رئیس مؤسسه "اوپن سوسایتی" در آمریکا و از سهامداران صندوق بین المللی پول نیز نسبت به جهانی شدن بحران مالی هشدار داده است.
نظرات بینندگان
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۰
۱
۰
جورج سوروس که رفیق ممد خاتمیه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۰۸ تير ۱۳۹۰
۰
۰
مجيد دلبندم صندوق بین‌المللی پول (به انگلیسی : International Monetary Fund) یکی از نهاد‌های سازمان ملل متحد است. چنين نهادي نمي تواند سهام دار خصوصي چطور داشته باشد. حال توضيح دهيد چطور
"جرج سوروس" از سهامداران صندوق بین المللی پول است.