۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

آمار شهدای ناجا از جنگ تحمیلی تا کنون

وی خاطر نشان کرد: ما بسیاری از پرونده‌های شهدا و جانبازان بالای 70 درصد را در حوزه خود نداشتیم و یا این پرونده‌ها مفقود بود تا اینکه در سال گذشته توانستیم 70 پرونده را شناسایی کنیم که در آمار نبودند و ما باز هم تلاش می‌کنیم که این آمار گشایش پرونده افزایش یابد.
کد خبر : ۲۴۵۲۸۸
صراط: معاون نیروی انسانی ناجا با اشاره به شهادت ۱۲ هزار و ۶۸۷ نفر از کارکنان نیروی انتظامی در قالب ژاندارمری، کمیته، شهربانی و نیروی انتظامی از زمان جنگ تحمیلی تاکنون، گفت: آمار شهدای نیروی انتظامی افزایش می‌یابد.

سردار محمدتقی عصار در حاشیه دومین گردهمایی و کارگاه آموزش تخصص ایثارگران ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به شهادت 12 هزار و 687 نفر از کارکنان ناجا از زمان جنگ تحمیلی تا کنون افزود: علاوه بر این تعداد 20 هزار و 217 نفر نیز جانباز تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

وی تصریح کرد: 2 هزار و 71 نفر آزاده نیز از کارکنان نیروی انتظامی در بین آزادگان بودند و آمار نیروی انتظامی از جهتی با آمار سایر نیروها متفاوت است چرا که نیروی انتظامی همچنان شهید و جانباز تقدیم نیروی انتظامی می‌کند و سالانه ده‌ها نفر به این آمارها اضافه می‌شود چرا که باب شهادت در نیروی انتظامی همچنان باز است و کارکنان نیروی انتظامی را جلای روحی می‌دهد.

عصار خاطر نشان کرد:‌ راهیان نور در نیروی انتظامی از امسال به حوزه ایثارگران محول شده است در حقیقت نام مرکز به مرکز ایثارگران و ارزش‌های دفاع مقدس تغییر نام داده است که انجام این ماموریت نیازمند هماهنگی در سطح ملی است.

معاون نیروی انسانی ناجا تصریح کرد: امروز دست کم سالی یکبار به خانواده‌های شهدا و جانبازان سرکشی می‌شود در حالی که پیش از این خانواده‌هایی داشتیم که چند سال بود به آنها سرکشی نشده بود.

وی افزود: خانواده‌های جانبازان و ایثارگران مطالبات فراوانی دارند و ما نیز در قبال آنان وظایف خاص خود را داریم اما گاهی با توجه به مقدورات خود شرمنده آنها می‌شویم و نمی‌توانیم هر چه آنها نیاز  دارند برای آنها فراهم کنیم.

عصار در رابطه با بکارگیری خانواده شهدا و ایثارگران در نیروی انتظامی گفت: تقریبا تمام افرادی که می‌خواستند در نیروی انتظامی شاغل شوند در نیروی انتظامی شاغل شدند و ما حتی فرمانده استان و شهرستان را موظف کردیم برابر قوانین به این افراد کمک شود تا در ادارات دیگر به کار گرفته شوند که عموماً‌ نیز این اقدامات موفقیت‌آمیز بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ما بسیاری از پرونده‌های شهدا و جانبازان بالای 70 درصد را در حوزه خود نداشتیم و یا این پرونده‌ها مفقود بود تا اینکه در سال گذشته توانستیم 70 پرونده را شناسایی کنیم که در آمار نبودند و ما باز هم تلاش می‌کنیم که این آمار گشایش پرونده افزایش یابد.

معاون نیروی انسانی ناجا تاکید کرد: فرمانده نیروی انتظامی حوزه ایثارگران را یکی از اولویت‌های خود دانستند و در این راستا دستورات ویژه صادر کردند و با وجود مشغله ساعات زیادی را برای بررسی مشکلات این حوزه صرف می‌کنند.

عصار در رابطه با اهداف برگزاری این همایش گفت: اهداف این همایش یکی بررسی عملکرد حوزه ایثارگران ناجا در سال 93 تا امروز و دیگری تنظیم و ارائه برنامه‌های سال 1394 و هماهنگی برای اجرای آنها بود.

معاون نیروی انسانی ناجا افزود: در بخشی از دستیابی به این هدف نیازمند آموزش است تا بتوانیم به اهداف خود در سال 94 دست پیدا کنیم و همگان هماهنگ شوند. چرا که دستورالعمل‌های زیادی در حوزه ایثارگران تغییر یافته است و آئین‌نامه‌های جدیدی ابلاغ شده است که عموماً‌ توسط بنیاد شهید بوده است که این افراد در این گردهمایی حضور پیدا کرده و افراد آموزش داده‌اند.

وی تاکید کرد: حوزه ستادی مرکز ایثارگران در حال حاضر در جلسه شرکت پیدا کردند تا همزبانی و هم قرائتی محقق شود چرا که گاهی با تنظیم یک گزارش به شکل نامناسب باعث به سختی افتادن فردی شود.

عصار خاطر نشان کرد: حوزه ایثارگران با هر عملی که انجام دهد به هدف خود دست پیدا کرده است چرا که در هر لحظه به دنبال خدمت‌رسانی است و احساس ما این است که ما در حال خدمت‌رسانی بر اساس اهداف میان‌مدت و بلندمدت و تاکتیک‌های کوتاه‌مدت هستیم و همچنان اهداف را از خود دور می‌کنیم تا بیشتر تلاش کنیم و رو به جلو حرکت کنیم.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط شهید ناجا جنگ