۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
رئیس قبایل «یام و ولدعبدالله» نجران: استقلال نجران از عربستان حتمی است

اولین منطقه‌ای که از عربستان جدا می‌‎شود

رئیس قبایل یام و ولد عبدالله گفت: همه قبایل نجران از سوی عربستان تهدید می‌شوند و ما آماده شهادت در راه خدا هستیم.
کد خبر : ۲۴۵۲۹۰
صراط: رئیس قبایل یام و ولد عبدالله در نجران عربستان که با صدور بیانیه‌ای علیه رژیم آل سعود اعلام جنگ کرده‌اند استقلال نجران را حتمی خوانده و تاکید کرد که این قبایل با ارتش یمن علیه نیروهای متجاوز آل سعود همکاری می‌کنند.

شیخ «فوزی اکرم»، رئیس قبایل یام و ولد عبدالله در استان نجران عربستان در خصوص اعلام جنگ این قبایل علیه رژیم آل سعود اظهار داشت: قبایل نجران برای برگزاری کنفرانسی در اوایل ماه مبارک رمضان آماده می‌شوند تا موضع جدی خود در درخواست برای جدایی منطقه نجران از کشور عربستان را احیا کنند.

وی افزود: قبایل نجران برنامه‌های فوری برای جدایی از دولت مرکزی ریاض در اختیار دارند.

شیخ اکرم تصریح کرد: ارتش عربستان خمپاره‌ و موشک‌ به منطقه نجران شلیک کرده و الحوثی‌های یمن را در این قضیه متهم می‌کند و برخی قبایل جنوب نجران با ارتش یمن برای مقابله با ارتش عربستان گفت‌وگوهایی داشته‌اند.

رئیس قبایل یام و ولد عبدالله تاکید کرد: نجران در نهایت مستقل خواهد شد و رژیم آل سعود ناچار به پذیرش استقلال نجران است قبایل یمنی با نیروهای کمیته‌های انقلابی یمن در جنگ علیه دشمن افراط‌گرای سعودی هماهنگی می‌کنند به گونه‌ای که نیروهای ویژه در نجران نقش مهمی در کمک به ارتش یمن ایفا می‌کنند.

شیخ اکرم گفت: خواسته‌های قبایل یمنی برای رسیدن به استقلال در پی تجاوز وحشیانه رژیم آل سعود به یمن و حضور نظامیان اشغالگر سعودی در نجران مطرح شد که اهداف استعماری در این منطقه دنبال می‌کنند.

رئیس قبایل یام و ولد عبدالله گفت: همه قبایل نجران از سوی عربستان تهدید می‌شوند و ما آماده شهادت در راه خدا هستیم.

قبایل نجران با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام جنگ علیه رژیم اشغالگر سعودی تاکید کردند که آل سعود از ابتدا مفسد فی الارض بوده و ریختن خون مردم بی گناه در سراسر جهان برای آن عادی است.

قبایل نجران در بیانیه خود تاکید کردند: تجاوز عربستان به یمن دخالت آشکار در امور این کشور با اهداف صرفا سیاسی و سلطه‌جویانه است که بر هیچ انسان خردمندی پنهان نیست و رژیم آل سعود هرگز حق پروردگار، حق همسایگی و ارزش‌های انسانی را مراعات نکرد.

این بیانیه افزود: رژیم فتنه‌گر عربستان می‌خواهد منطقه نجران را به خط مقدم جنگ با برادران و همسایگان خود تبدیل کند و  از هفته دوم جنگ چندین منطقه از نجران را برای حملات توپخانه‌ای علیه یمن بکار گرفته است.
منبع: فارس