۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱

توصیه آیت‌الله موحدی‌ به "جبهه یکتا"

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در توصیه‌ای به اصول‌گرایان گفت: برای مجلس جدی فکر کنید و تلاش داشته باشید که انسان‌های سالم بر روی صندلی‌های مجلس بنشینند.
کد خبر : ۲۴۵۳۱۸
صراط: آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز عصر امروز در اولین نشست سراسری جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی «یکتا» که در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد، با بیان اینکه در مقاطع حساس گروه‌های بیدار و مخلص قیام می‌کردند که اینها جوانمردانی بودند که سرمایه‌شان ایمان به خدا بود، گفت: ایمان به خدا بهترین سرمایه برای حرکت است.

وی ادامه داد: از وجود چنین تشکلی خوشحالم و مشخص است که هدف آنها اعتلای کلمه حق است. 

آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: احساس می‌کنم در این مقطع زمانی یک حرکت نسبتا خوبی برای تحقق آرمان‌های الهی در حال شکل‌گیری است. گروه‌ها گرد هم جمع می‌شوند وتصمیم می‌گیرند که کار کنند، چون مزه تفرقه را چشیده‌اند و احساس می‌کنم این تشکل جدیدالتاسیس از همان تجمع‌هاست.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: تشکل برای رسیدن به یک راه و یک هدف تشکیل می‌شود. وحدت ناموس نظام هستی است. در نظام تکوین همه موجودات به سمت یک هدف در حال حرکت هستند. 

وی با اشاره به نظام تشریح و تکوین تصریح کرد: در نظام تکوین همه موجودات به سمت یک حرکت در حال حرکت هستند و هرکس راهش را جدا می‌کند و منحرف می‌شود، انسان بدبختی است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی تاکید کرد: کسانی که در نظام هستی دست به گروه‌سازی می‌زنند از طاغوت‌ها هستند و از تفرقه‌ها استفاده می‌کنند. 

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به تشکیل گروه‌های جداگانه اشاره کرد و گفت: در این نوع گروه‌سازی‌ها دشمن بر سرشان خواهد زد و مشت‌ها بر سر خودشان کوبیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه اسلام حرکت به سوی یک هدف و یک راه را می‌خواهد، تاکید کرد: در کشورهای اسلامی شاهد هستیم که دشمن چه می‌کند. دشمن آنها را ترسانده و بر آنها مسلط شده و تمام این بدبختی‌ها از همان گروه گروه شدن به وجود می‌آید. 

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز صداقت را مبنای اولیه کار جمعی دانست و گفت: اگر قصد داشتیم یک گروه تشکیل دهیم، صداقت را اولین مبنای کار خود قرار دهید و به فکر اهداف مادی نباشید. 

آیت‌الله موحدی‌کرمانی خاطرنشان کرد: تفکر نظام اسلامی اصلح است. اگر فردی در جمع ما نام‌نویسی نکرد و شخص دیگری نام‌نویسی کرد، آن فردی که ثبت‌نام نکرده اصلح محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ تشکل باید به دنبال جایگزین اصلح باشد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با توصیه به اعضای جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی، گفت: 4 اصل و 16 شاخصه را به شما توصیه می‌کنم. اول اینکه اگر قرار بود در تشکل‌تان فردی را عضو کنید اول مطمئن شوید فرد اسلام را قبول دارد. دوم باید فرد قانون اساسی را قبول داشته باشد. در مراحل سوم و چهارم نیز امام و رهبری را باید قبول داشته باشد. 

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در ادامه 16 شاخصه را در تشکیل یک حزب اسلامی مورد نظر قرار داد و گفت: فرد از ارزش‌های دفاع کند، بر مبانی انقلاب اعتقاد داشته باشد، عمل به ولایت فقیه را جزو التزام خود قرار دهد، نظر رهبری را فصل‌الخطاب بداند، مرجعیت و رسالت را قبول داشته باشد، خود ساده زیست باشد و ساده زیستان را دوست بدارد، به مستضعفان توجه کند، به آزادی‌های مشروع اعتقاد داشته باشد و اجازه تشکیل آزادی‌های غیرمشروع را ندهد، بر تحکیم مردم‌سالاری دینی تاکید داشته باشد، بر عدالت و مبارزه با مفاسد اداری اعتقاد داشته باشد. به پیشرفت همه‌جانبه کشور کمک و از سیاه‌نمایی و انتقادپذیری پرهیز کند، نقد منصفانه داشته باشد و مسئولان نیز تحمل‌پذیری انتقاد سازنده را داشته باشند، اداره امور را در راستای موازین اسلامی انجام دهد، التزام و تلاش نسبت به تعامل و هماهنگی قوادر سایه رهبری راقبول داشته باشد، دشمن‌شناس باشد، استقلال‌طلبی و هر چه که به استقلال ایران آسیب می‌زند در مقابل آن ایستادگی کند، برای وحدت و یکپارچگی حول محور ولایت تلاش کند.

وی ضمن توصیه بر وحدت اصولگرایی تاکید کرد و گفت: نباید در بین اصولگرایان روحیه برائت پیدا شود. اگر در دایره اصولگرایی هستید همه برادر یکدیگر محسوب می‌شوید. 

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: برای مجلس جدی فکر کنید و تلاش داشته باشید که انسان‌های سالم بر روی صندلی‌های مجلس بنشینند تا یک مجلس الهی و برنامه‌های الهی داشته باشیم. 

وی در پایان وجود یک تشکل در زمانی که فرد نمی‌تواند تاثیرگذاری خوبی داشته باشد را واجب دانست.

منبع: تسنیم