۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸

یونسی: روحانی در انتخابات پول نداشت، رقیب هم نداشت

یونسی تصریح کرد: روحانی در ایام انتخابات نه پول داشت و نه مسیر برایش هموار بود اما رقیب نداشت و برنامه‌های وی مطابق با خواست مردم بود.
کد خبر : ۲۴۵۴۶۸
صراط: دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها گفت: تحلیل سیاسی بنده از حماسه‌ای که رهبری فرموده بودند، این بود که بار دیگر اصلاح‌طلبان پیروز می‌شوند، چون حماسه موقعی عملی می‌شود که همه شرکت کنند.

حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها، سه‌شنبه شب در همایش همدلی و هم‌زبانی دولت تدبیر و امید که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: هر زمانی که مردم در مسیر اراده و خواست خداوند قرار بگیرند، خداوند پیروزی آنان را محقق می‌سازد.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها افزود: کسانی هستند که همواره برخلاف مشی عمومی عمل می‌کنند و هنر شما به عنوان یاران دولت این بود که به این راز دست یافتید و پیروز شدید.

یونسی تصریح کرد: روحانی در ایام انتخابات نه پول داشت و نه مسیر برایش هموار بود اما رقیب نداشت و برنامه‌های وی مطابق با خواست مردم بود.

یونسی اضافه کرد: آقای روحانی و تیم وی فهمیده بودند که اگر حرف دل مردم را بزنند و راه مردم را انتخاب و پیروی کنند آن حماسه‌ موعود آفریده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تحلیل سیاسی بنده از حماسه‌ای که رهبری فرموده بودند، این بود که بار دیگر اصلاح‌طلبان پیروز می‌شوند، چون حماسه موقعی عملی می‌شود که همه شرکت کنند.

یونسی اضافه کرد: دوره ما دوره پیچیده‌ای بود و شرایط سیاسی همانند خارج از کشور، در داخل هم پیچیده شده بود تا جایی که برخی از سیاستمداران به خطا رفتند.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها ادامه داد: رفع تحریم‌های ظالمانه پروژه‌ای است که دولت آن را دنبال می‌کند که خسارت آن به مراتب بیشتر از دوران جنگ است، اما رقبای ما زمین و زمان را به هم می‌زنند تا این اتفاق صورت نگیرد.

وی با یادآوری اینکه دولت گذشته تحریم‌ها را کاغذ پاره می‌دانست و براثر سوء مدیریت و عوام‌فریبی، زنجیر محکم تحریم‌ها بر پای مردم قفل شد، تصریح کرد: اکنون برداشتن آن کار بسیار سختی است.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها اضافه کرد: اکنون هم، اسرائیل و وهابیت برای جلوگیری از رفع تحریم‌ها ائتلاف کردند و علیه نظام اسلامی ایستاده‌اند.

یونسی همچنین گفت: دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلبی در گذشته یک رقابت بسیار خوب داشتند اما همدیگر را نمی‌گشتند اما دولت گذشته رقابت را به خصومت تبدیل کرد و الان هم همان‌ها هستند که می‌خواهند این کینه را تداوم بدهند.

وی گفت: در حال حاضر هم این افراد تلاش می‌کنند تا پیروزی دولت در بحث رفع تحریم‌ها صورت نگیرد و به هر صورتی توافق هسته‌ای عملی نشود و دولت در داخل هم نتواند کار کند.

یونسی این نگاه‌ها را سمی مهلک برای کشور خواند و گفت: خروج از شرایط فعلی و رفع تحریم‌ها در گرو تحقق همدلی و هم‌زبانی است و نیاز به وحدت داریم.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها در ادامه خطاب به یاران دولت گفت: حمایت از دولت به معنای عدم انتقاد نیست چرا که انتقاد سازنده به معنای حمایت و حل مشکلات است.

وی همچنین گفت: اگر می‌خواهید پیروزی‌های دولت استمرار پیدا کند باید تلخی‌های رقیب را تحمل کنید و از شیوه‌های بداخلاقی آنها استفاده نکنید.

یونسی در پایان به تلاش وی برای تحقق سفر رئیس جمهوری به کردستان اشاره کرد و گفت: آقای روحانی می‌خواهد با دست پر به این استان سفر کند تا اینکه تحولی در کردستان ایجاد شود.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط روحانی یونسی