۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

مقایسه نتایج کی‌روش با برانکو/ رکوردهای منفی کی‌روش

تیم ملی کشورمان هفته گذشته در اولین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های 2019 امارات مقابل ترکمنستان با تساوی یک بر یک متوقف شد تا در رده سوم گروهی قرار بگیرد که گوام صدرنشین آن است!
کد خبر : ۲۴۵۸۴۲
صراط: تیم ملی کشورمان هفته گذشته در اولین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های 2019 امارات مقابل ترکمنستان با تساوی یک بر یک متوقف شد تا در رده سوم گروهی قرار بگیرد که گوام صدرنشین آن است! البته این تنها نتیجه ضعیف تیم ملی به همراه کی روش نبوده است و آخرین نیز نخواهد بود.

 آمار مربیگری تیم ملی
کارلوس کی روش پرتغالی از فرودین ماه سال 90 تا کنون هدایت تیم ملی کشورمان را بر عهده دارد. سرمربی سابق رئال مادرید و دستیار قبلی سرالکس فرگوسن، حالا برای رسیدن به رکورد مربیگری برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی تنها یک بازی دیگر فاصله دارد. برانکو به مدت 4 سال و در 52 مسابقه هدایت تیم ایران را بر عهده داشت و کی روش تا کنون در 51 مسابقه روی نیمکت تیم کشورمان نشسته است. در حالی کی روش خود را به رکورد برانکو نزدیک می کند که نتوانسته موفقیت های این مربی کروات را در تیم ایران تکرار کند.  تیم ملی کشورمان در زمان سرمربیگری برانکو علاوه بر صعود به جام جهانی 2006 توانست روی سکوی سومی مسابقات جام ملتهای 2004 بایستد و عنوان قهرمانی رقابت های غرب آسیا را نیز از آن خود کند ولی کی روش تنها موفق به حضور در جام جهانی 2014 همراه با ایران شد و در جام ملت‌های 2015 نیز با شکست مقابل عراق از گردونه مسابقات کنار رفت! در 51 بازی گذشته تیم‌ملی ایران با کی‌روش 27 برد، 16 مساوی، 8 باخت، 90 گل زده و 37 گل خورده داشته است.

 بازی های رسمی
تیم ایران همراه با سرمربی موزامبیکی الاصل خود در رقابت های رسمی از جمله مقدماتی جام جهانی و جام ملتها و دیدارهای مرحله نهایی این رقابت ها شرکت کرده است. پیروزی 6 بر صفر تیم ملی مقابل بحرین در تهران و برد یک بر صفر برابر کره جنوبی در ازبکستان از بهترین نتایج تیم ایران در این سالها بوده است ولی شکست یک بر صفر تیم کی روش مقابل لبنان برای همیشه در تاریخ ثبت شد. تیم کشورمان تا پیش از این مقابل لبنان گلی دریافت نکرده بود اما با کی روش برابر این تیم هم گل دریافت کرد و هم تن به شکست داد. البته تیم ایران در مقدماتی جام جهانی 2014 در تهران مقابل ازبکستان نیز با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. برتری های خفیف ایران مقابل تایلند و مالدیو با نتایج 2 بر یک یا یک بر صفر نیز از نتایج و ضعیف کی روش به حساب می آید. دو تساوی یک بر یک مقابل تیم های کویت و ترکمنستان از جمله نتایج دور از انتظار تیم ملی به همراه مربی سابق رئال مادرید است. در جام جهانی اگرچه باخت  تیم کشورمان مقابل آرژانتین در لحظات پایانی،  شادی را برای مردم ارمغان آورد اما باخت سه بر یک مقابل بوسنی نتیجه تلخی بود که در کارنامه ثبت شد تا تیم ایران نتیجه ای بهتر از ادوار گذشته ثبت نکرده باشد. در جام ملتهای آسیا تیم کی روش با باخت مقابل عراق در ضربات پنالتی از گردونه مسابقات کنار رفت. در رقابت‌های غرب آسیا و در حالی که ایران قهرمان بلامنازع این مسابقات بود تیم ملی به همراه کی روش حذف شد و ضعیف ترین نتایج تیم کشورمان در این مسابقات رقم خورد.

 بازی های دوستانه
تیم ملی با سرمربیگری کی روش توانسته نتایج خوبی در معدود بازی های دوستانه خود داشته باشد که از جمله می توان به پیروزی مقابل شیلی در فروردین ماه گذشته اشاره کرد اما در این مسابقات تدارکاتی نتایج ضعیف هم رقم خورده است. اولین شکست ایران در دیدارهای دوستانه به بازی مقابل آلبانی بر می گردد. شکست سه بر یک تیم کشورمان مقابل عمان را می توان ضعیف ترین نتیجه در زمان مربیگری کی روش دانست. نکته منفی دیگر اینکه تیم ایران همراه با این سرمربی خود نتوانسته در برابر اردن پیروز شود. ایران با کی روش در بازی های دوستانه صاحب  8 برد، 6 تساوی و 4 شکست شد. ایران در این دیدارها 29 گل به ثمر رساند و 15 بار هم دروازه ایران توسط رقبا باز شد.

 عدم همخوانی دستمزد و نتایج
آنچه گفته شد خلاصه ای از نتایج تیم ملی است که به همراه کی روش به ثبت رسیده است. اگر چه تیم ملی  برد های خوبی داشته ولی  نتایج بدست آمده در برخی  از دیدارها در شان نام کشورمان نبوده است. حال سوال اینجا است آیا دستمزد بالای پرداختی به سرمربی تیم ملی با این نتایج همخوانی دارد؟ مطمئنا نه!  نکته جالب اینجا است وقتی در مورد دستمزد و یا عدم تمدید قرارداد این سرمربی صحبت می شد بلافاصله خبری مبنی بر ارائه پیشنهادی از سوی کشورهای آفریقایی روی خروجی برخی خبرگزاری ها قرار می گرفت و جوی علیه منتقدین یا وزیر ورزش و جوانان به راه می‌افتاد. متاسفانه کی روش به خط قرمز بعضی از مسئولین و اهالی رسانه تبدیل شده  و همین مساله حالا باعث شده تا  پس از تساوی ناامید کننده مقابل ترکمنستان، کی روش با خیالی آسوده به مرخصی رفته است.

منبع: آرمان
نظرات بینندگان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۷
۰
۰
نتایج درخشانی که کیروش توی جام جهانی مقابل قهرمان اروپا،جهان و افریقا گرفت برانکو توی خواب هم نمیگیره