۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۶

برزیل ونزوئلا را برد و صدرنشین شد

کد خبر : ۲۴۶۰۴۷
دو تیم برزیل و ونزوئلا، از آخرین بازی مرحله گروهی رقابت های کوپا آمریکا در گروه C به مصاف هم رفتند که در نهایت شاگردان دونگا با غلبه بر حریف خود موفق شدند به عنوان تیم نخست راهی مرحله یک چهارم نهایی شده و با پاراگوئه روبرو شوند.

شــرح بازی

برزیل بازی را در غیاب نیمار خوب شروع کرد و زود هم در ورزشگاه مونومنتال داوید آرلانو مقابل 33,284 تماشاگر به گل رسید و کاپیتان سابق این تیم موفق شد دروازه باروخا را باز کند. در ادامه نیمه اول، برزیل توپ و میدان را به حریف داده بود و چشم به ضد حملات دوخته بود که البته از این روش نیز چندین بار خطر ساز شد که از جدی ترین آنها می تواند به ضربات روبینیو و تیاگو سیلوا اشاره کرد اما هیچ کدام راهی به دروازه نداشتند تا نیمه نخست با نتیجه 1-0 پایان یابد.

با آغاز نیمه دوم، برزیل باز هم به یک گل زود هنگام دست یافت و خیال خود را تا حدودی راحت کرد. بعد از این گل در دقیقه '67 دونگا دست به دو تعویض زد و داوید لوئیز همراه با تاردلی به جای فیرمینیو و کوتینیو وارد بازی شدند. در دقیقه '76 با ورود مارکینیوش به جای روبینیو، ترکیب تیم دونگا دفاعی تر هم شد و نتیجه آن این بود که در دقیقه '84 پس از کمی تحت فشار قرار گرفتن، دروازه خود را باز شده دیدند.

در نهایت این مسابقه با پیروزی 2-1 برزیل به پایان رسید تا آنها به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شده و به مصاف پاراگوئه بروند، کلمبیا و پرو نیز به عنوان تیم های سوم و دوم به مرحله بعد رفتند.

شــرح گل ها

  دقیقه '9 (تیاگو سیلوا)(1-0): ارسال کرنر روبینیو از سمت راست با ضربه زیبای تیاگو سیلوا به طاق دروازه ونزوئلا راه یافت.

  دقیقه '51 (روبرتو فیرمینیو)(2-0): حرکت ویلیان از سمت چپ و ارسال او به دهانه دروازه با بیرون پای راست، توسط مهاجم تیم هوفنهایم به گل تبدیل شد.

  دقیقه '84 (میکو)(2-1): ضربه ایستگاهی تماشایی دیگر از سوی آرانگو با واکنش ناقص جفرسون به تیر عمودی برخورد کرد تا میکو در ریباند با ضربه سر شیرجه ای توپ را به گل تبدیل کند.


منبع: طرفداری