۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

شل در حال مذاکره با ایران است

شرکت نفتی شل اخیرا گفتگوهایی را در تهران به منظور مذاکره درباره همکاریهای تجاری با ایران پس از لغو تحریمها انجام داده است.
کد خبر : ۲۴۶۵۴۱

صراط: شرکت نفتی شل اخیرا گفتگوهایی را در تهران به منظور مذاکره درباره همکاریهای تجاری با ایران پس از لغو تحریمها انجام داده است.

به گزارش رویترز، سخنگوی شل گفت: مقامات شرکت نفتی هلندی-انگلیسی شل اخیرا در تهران با مقامات ایرانی دیدارهایی داشته‌اند.

طرفین درباره بدهی هنگفت شل به شرکت ملی نفت ایران و زمینه های احتمالی همکاریهای تجاری پس از لغو تحریمها مذاکراتی داشته‌اند.

بن فان بوردن مدیرعامل شل اوایل ماه جاری در حاشیه نشست وزرای نفت اوپک در وین درباره مساله بدهی‌ها با مقامات وزارت نفت ایران دیدار و گفتگو کرد.

شش قدرت جهانی شامل انگلیس، فرانسه، آلمان، چین، روسیه و آمریکا امیدوارند تا ضرب‌الاجل 30 ژوئن درباره برنامه هسته‌ای با ایران به توافق برسند که می‌تواند به لغو تحریم‌ها علیه صنعت نفت ایران منجر شود.

شرکت نفتی شل حدود دو میلیارد دلار بدهی نفتی به ایران دارد که در نتیجه دریافت نفت و عدم پرداخت پول آن به دلیل وجود تحریمها، ایجاد شده است.

تحریمهای غرب صادرات نفت ایران را بیش از 50 درصد کاهش داده و از 2.5 میلیون بشکه در سال 2012 به حدود روزانه یک میلیون و 100 هزار بشکه رسانده است.

کاهش درآمدهای نفتی ایران باعث شده که سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید توسعه میادین نفتی و پرداخت پول واردات تجهیزات و خدمات مورد نیاز برای فعال نگه داشتن پروژه‌های نفتی دشوار شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: شل مذاکره صراط