۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

پیام قربانی اسیدپاشی برای یک نمایش

نمایش «چشم در برابر چشم» به کارگردانی نازنین سهامی‌زاده با پیام صوتی آمنه بهرامی مقدم یکی از قربانیان اسیدپاشی شب گذشته ۴ تیر در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.
کد خبر : ۲۴۶۵۵۳
صراط: نمایش «چشم در برابر چشم» به کارگردانی نازنین سهامی‌زاده با پیام صوتی آمنه بهرامی مقدم یکی از قربانیان اسیدپاشی شب گذشته ۴ تیر در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

مراسم افتتاح نمایش «چشم در برابر چشم» به کارگردانی نازنین سهامی‌زاده با پیام صوتی آمنه بهرامی مقدم، یکی از قربانیان اسیدپاشی شامگاه گذشته ۴ تیرماه در فرهنگسرای نیاوران انجام شد. آمنه بهرامی با این فایل صوتی ابراز امیدواری کرد روز از راه برسد تا در جامعه‌ای زندگی کنیم که تک تک ما انسان‌های شایسته‌ای باشیم.

آمنه بهرامی‌مقدم به دلیل پیگیری‌ درمانی به خارج از کشور سفر کرده و نتوانسته بود در این مراسم حاضر شود در نتیجه خانواده این قربانی اسیدپاشی به همراه سید عباس سجادی، مدیر فرهنگسرای نیاوران در این مراسم حضور داشتند.

نمایش «چشم در برابر چشم» براساس زندگی آمنه بهرامی ساخته شده است و این دختر جوان در بخش هایی از صحبت های خود که با فایل صوتی برای حاضران پخش می شد، گفت: امیدوارم با دیدن نمایشی که بر اساس زندگی من روی صحنه می‌رود کمی به فکر برویم و روزی برسد که هر یک از ما خوب زندگی کنیم و دیگر شاهد آسیب‌های اجتماعی نظیر اسیدپاشی نباشیم.

وی ادامه داد: امیدوارم انسان‌های شایسته‌ای باشیم که اجتماع شایسته‌ای را به وجود آوریم و بتوانیم با امنیت بیشتر زندگی کنیم. با دیدن این نمایش قدر سلامتی‌ خود را بیشتر بدانید و به این نکته توجه کنید که آسیب‌رساندن به یک همنوع دردناک است.

در ادامه پیام صوتی، این قربانی اسیدپاشی خطاب به کارگردان این نمایش اظهار کرد: به خاطر این نمایش از کارگردان تشکر می‌کنم چون وقتی کار را دیدم متوجه شدم لحظه به لحظه این نمایشنامه براساس گفته‌های خودم روی صحنه رفته و از اینکه گروه موفق شد نمایش را اجرا کند، خوشحالم.

بهاره رهنما: آمنه بهرامی از آسیب‌های مهیب اجتماع بود که زود فراموش شد

بهاره رهنما بازیگر سینما و تئاتر با ابزار خرسندی از این حرکت فرهنگی برای آگاهی بخشی بیشتر درباره یک آسیب اجتماعی گفت: شهر ما مثل بسیاری از کلان شهرهای دنیا حافظه کوتاه مدتی دارد و اتفاقاتی که گاهی به نظر بسیار بزرگ، مهیب، تراژیک و اثرگذار می‌آیند به سرعت از حافظه همه ما پاک می‌شوند. آمنه بهرامی متاسفانه یکی از این اتفاقات بود. یکی از دختران این شهر که برایش اتفاق عجیبی رخ داد. اتفاقی که امکان داشت برای هر یک از ما دختران و زنان این شهر رخ دهد. اتفاقی که بر اثر سهل‌انگاری، کینه، بیماری روحی یا بدخواهی به سادگی رخ داد ولی روح و جسم یک زن، اطرافیانش و وجدان عمومی جامعه را خدشه‌دار کرد.

این هنرمند افزود: گذشت آمنه از قصاص خیلی عجیب است. اصلا وقتی فکر می‌کنم نمی‌توانم خودم را جای آمنه قرار دهم و بگویم که کار صحیحی انجام داد یا نه. خوشحالم به عنوان حامی در کنار کار حضور دارم و امیدوارم حرکت‌های فرهنگی از این دست برای آمنه امید، معجزه و برکت به همراه داشته باشد که دور از ذهن نیست.

نمایش «چشم در برابر چشم» نوشته سیاوش حیدری و کارگردانی نازنین سهامی‌زاده هر شب ساعت ۲۱ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.
منبع: مهر