۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
سران فتنه را چه کسی تطهیر کرد؟

روحانی جنجالی ضیافت افطار رییس‌جمهور، بازداشتی فتنه بود +سوابق و تصاویر

مسعود ادیب در سال ۸۸، رییس ستاد کاندیدای شکست خورده انتخابات در قم بود. او یک هفته قبل از حماسه نهم دی ماه، در جریان یک سخنرانی در اصفهان بازداشت شد. چرا باید فردی با این سوابق سخنران ضیافت افطاری رییس‌جمهور باشد؟
کد خبر : ۲۴۶۵۶۶
گروه سیاسی صراط - ضیافت افطاری حسن روحانی با برخی طلاب و روحانیون، توسط فردی به جنجال و حاشیه کشیده شد که سایر حاضران در مراسم، او را فردی ناشناس معرفی کرده بوند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز درباره سخنران ناشناس مراسم گفت: در این جلسه چند تن از روحانیون به ایراد سخنرانی پرداختند و فردی به نام آقای ادیب که می‌گفت طلبه‌ای از حوزه علمیه قم است و ما شناختی از وی نداشتیم نیز سخنرانی کرد.

او ادامه داد: آقای ادیب طی سخنان ساختارشکنانه خود به تطهیر جریان فتنه و حمایت از سران فتنه پرداخت که با واکنش جمعی از طلاب حاضر در این جلسه مواجه شد به گونه‌ای که عده‌ای خطاب به آقای روحانی گفتند ما را آورده‌اید که جریان فتنه را تائید کنید!

سخنران ناشناس کیست؟

فردی که سخنرانی او ضیافت افطاری دوم روحانی را هم به حاشیه و جنجال کشاند، مسعود ادیب نام دارد. او عضو هیات علمی دانشگاه مفید است و سابقه تدریس در حوزه علمیه قم، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه قم و دانشگاه ادیان و مذاهب را دارد.

اما نکته قابل تامل اینکه مسعود ادیب در انتخابات ریاست جمهوری سال 88، رییس ستاد مهم‌ترین کاندیدای شکست خورده در قم بود. نکته مهم تر اینکه، ادیب در روز چهارشنبه دوم دی ۸۸ یعنی یک هفته قبل از حماسه نهم دی ماه، در جریان یک سخنرانی در مراسم یادبودی برای حسینعلی منتظری در اصفهان بازداشت شد.

او در مصاحبه ای، درباره فتنه گفته بود: به نظرم این تعبیر کاسب فتنه تعبیر خوبی است که برای برخی افراد به کار می‌رود. واقعیت این است که مجموعه اتفاقاتی که در انتخابات سال ۸۸ رخ داد، از یک جهاتی مخرب بود و می‌توانست به جمهوری اسلامی لطمه وارد کند. این جهات مخرب بیشتر از جانب کسانی طراحی و هدایت شد که برای منافع ملی و ارزش‌های انقلاب اسلامی ارزشی قائل نبودند.

ادیب افزود: همین طور که برخی از شخصیت‌ها گفته‌اند، می‌توان عنوان کرد نقطه آغاز فتنه ۸۸ از مناظره آقای احمدی‌نژاد و آقای مهندس موسوی رخ داد و در آن مناظره بسیاری از ارزش‌های جمهوری اسلامی زیر سوال رفت. اتهاماتی به نظام وارد شد که در نوع خود بی‌سابقه بود و بسیاری از آسیب‌ها و التهاباتی که در جامعه پدید آمد، سهم گروهی بود که آقای احمدی‌نژاد آن‌ها را نمایندگی می‌کرد.

حال سوالی که مطرح می شود این است که چرا باید فردی با این سوابق به عنوان سخنران ضیافت افطاری رییس جمهور انتخاب شود؟

روحانی جنجالی ضیافت افطار رییس‌جمهور، بازداشتی فتنه بود +سوابق و تصاویر
سخنرانی مسعود ادیب در دانشگاه مفید

روحانی جنجالی ضیافت افطار رییس‌جمهور، بازداشتی فتنه بود +سوابق و تصاویر
حضور مسعود ادیب در ضیافت افطاری روحانی با روحانیون

روحانی جنجالی ضیافت افطار رییس‌جمهور، بازداشتی فتنه بود +سوابق و تصاویر
سخنرانی ادیب در ضیافت افطاری روحانی