۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

آهوان خوزستان، تشنه می‌میرند

معاون محیط زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: آهوان برای رفع تشنگی به نزدیکی کانال آب "پای پل" در منطقه میش داغ می‌روند ولی به علت شیب تند آن، در درون کانال می‌افتند و تلف می‌شوند.
کد خبر : ۲۴۶۶۴۸
صراط: عادل مولا اظهار کرد: کانال پای پل در منطقه میش داغ جهت تامین آب زمین​های غرب رودخانه کرخه از سد کرخه احداث شده است؛ سازه این کانال به گونه​ای است که شیب زیادی دارد و به حیات وحش آسیب می​رساند.

وی ادامه داد: این کانال تنها برای حیات وحش خطرناک نیست و اگر انسان یا حیوانی در کانال سقوط کند، هیچ راه فراری نخواهد داشت و تلف خواهد شد. حیات وحش منطقه به دلیل وجود ناایمن این کانال در خطرند و با توجه به کمبود شدید آب در منطقه حیوانات ناگزیر به طرف این کانال می​روند.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: برای حل این مشکل مکاتبات زیادی با سازمان آب و برق انجام شد تا تدابیری در این جهت اندیشیده شود. محیط زیست نیز دو طرح به این سازمان ارایه داد تا بتوان آسیب​ها را کاهش داد اما متاسفانه کار سازمان آب و برق در این باره وقت​کشی است. نزدیک به یک سال است که در حال پیگیری این موضوع هستیم ولی همچنان سازمان آب و برق، متولی اصلی در این زمینه را معرفی نکرده تا کار از این طریق پیگیری شود و این مساله برای ما سخت و مشکل‌ساز شده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته تعدادی تلفات آهو داشتیم و امسال نیز تعداد تلفات به 3 تا 4 راس رسیده است، بنابراین چنانچه اقدام موثری در جهت ایمن​سازی حاشیه کانال صورت نگیرد، علیه این سازمان طرح دعوی می‌کنیم.

معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ایمن‌سازی حاشیه کانال و ایجاد روگذرهای متعدد و همچنین در نظر گرفتن سهمیه آب برای منطقه میش داغ، دو برنامه​ای است که به سازمان آب و برق خوزستان ارایه شده است. با در نظر گرفتن سهمیه آب می​توانیم از این کانال به فاصله چند متری، به منطقه زیستگاه آهوها آب پمپاژ کنیم، این امر موجب می​شود حیوانات با دیدن آب به طرف کانال نروند و از سقوط آنها در کانال نیز جلوگیری می​شود.

منبع: ایسنا