۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲

حواشی همایش سراسری قوه‌قضاییه

همایش سراسری قوه‌قضاییه صبح امروز با حضور سران سه قوه‌ برگزار شد.
کد خبر : ۲۴۶۷۷۶
صراط: صبح امروز مطابق برنامه همه ساله، همایش سراسری قوه‌قضاییه با حضور سران سه قوه، مسئولان دولتی،‌ نمایندگان مجلس و برخی مسئولان کشوری برگزار شد.

** در حالی که طبق اعلام قبلی قرار بود برنامه از ساعت 8 صبح آغاز شود و به عکاسان خبری بارها تأکید شده بود، حداکثر تا ساعت 6 صبح، وسایل خود را به مسئولان حفاظت ارائه دهند وگرنه از ورود آنها جلوگیری به عمل می‌آید، اما برنامه با حدود 2 ساعت تأخیر آغاز شد.

** در بدو ورود خبرنگاران به سالن اجلاس، با وجود اینکه برای استفاده خبرنگاران و ارسال اخبار، تعدادی رایانه تدارک دیده شده بود، اما با دستور مسئولان حفاظت، خبرنگاران به طبقه دوم سالن راهنمایی شدند و دقایقی بعد، تنها وسیله ارتباطی خبرنگاران که تلفن‌های همراه بود، به لطف دستگاه‌های قطع ارتباط، از دسترس خارج شد.

** حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و آیت‌الله جنتی نیز جزو میهمانان این برنامه بودند. همچنین، حجت‌الاسلام مجید انصاری،‌ حسین فریدون، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری از جمله مسئولان دولتی بودند که در این مراسم حضور داشتند و رئیس‌جمهوری را همراهی می‌کردند.

**علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در اواسط سخنرانی رئیس‌جمهوری وارد سالن شده بود، حدود 45 دقیقه سخنرانی کرد اما در پایان سخنرانی خود به مزاح گفت: هم بحث اخوت و هم ترس از قوه‌قضاییه باعث می‌شود بیشتر از این نتوانیم حرف بزنیم.

**نکته قابل تأمل در این مراسم که بعضا در برخی همایش‌های اینچنینی نیز دیده می‌شود این بود که رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی به محض پایان سخنرانی خود، سالن همایش را ترک کردند و به همراه آنها نیز تقریبا تمام مسئولان دولتی حاضر، از سالن خارج شدند.

** آیت‌الله آملی لاریجانی نیز در ابتدای سخنرانی خود گفت: این از مظلومیت قوه‌قضاییه است که آخرین نوبت سخنرانی به ما می‌رسد.

** در نهایت پس از سخنرانی آیت‌الله آملی لاریجانی که بیش از یک ساعت به طول انجامید، از کارکنان و قضات برتر دستگاه قضایی که بعضی از روسای کل دادگستری هم در بین آنها بودند، تقدیر به عمل آمد.

** محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه در حاشیه مراسم در پاسخ به سوال خبرنگاران که از وی درباره تغییر و تحول در ساختار قوه‌قضاییه و نمره به عملکرد رئیس قوه، سوال کرده بودند گفت: تصمیمات قوی‌تری برای پیشرفت سازمان یافته و سیستماتیک در دوره جدید ریاست رئیس قوه قضائیه گرفته شده است. من که برادر او هستم نمره‌ای کمتر از 20 به وی نمی‌دهم.

منبع: تسنیم