۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

کدام کشور پرکارترین کارکنان جهان را دارد؟

براساس نتایج یک پژوهش ، کارمندان هندی در مقایسه با کارمندان دیگر کشورها از پرکارترین کارکنان در جهان محسوب می شوند و حاضرند بعد از اتمام کار بدون دریافت مزد اضافه ، ساعت ها کار کنند.
کد خبر : ۲۴۶۹۱۴
صراط: این نتایج براساس پژوهشی که سازمان 'دیل کارینج' با همکاری سازمان های هند بر روی یک هزار و 200 کارمند ، مدیر بخش ها و اشخاص صورت گرفته؛ بدست آمده است .

این گزارش که تحت عنوان 'اشتغال کارمندان' منتشر شده ؛ آمده است :میزان اشتغال تمام وقت نیروهای کار متخصص در هند 46 درصد است درحالی که متوسط جهانی 34 و این میزان در امریکا 30 درصد است.

سطح اشتغال کارمندان در هند از سطح متوسط بالاتر است و داشتن تحصیلات عالی نقش موثری در اشتغال کارمندان دارد.

در ادامه گزار ش آمده است:61 درصد از کارمندان هندی حاضرند بدون افزایش حقوق، ساعات بیشتری کار کنند و 58 درصد آنان به طور دقیق وظیفه خود را انجام می دهند.

در این گزارش با درنظر گرفتن بخش های مختلف بازار کار هند، بخش بهداشت دارای بیشترین کارمند تمام وقت و بخش های دولتی و آموزشی کمترین ساعات کار را به خود اختصاص داده اند.
شرکت های بزرگ با بیش از هزار کارمند دارای بیشترین تعداد کارمندان فعال تمام وقت هستند و شرکت های کوچک تر دارای تعداد کارمندان تمام وقت کمتری هستند.

در زمینه درآمد نیز 15 درصد از کارمندانی که سالیانه بین 150 هزار تا 300هزار روپیه حقوق دریافت می کنند ، غیرفعال درنظر گرفته شده اند در حالی که 71 درصد از افرادی که بیش از یک میلیون روپیه در سال درآمد دارند دارای بیشترین اشتغال در نظر گرفته شده اند.

در گزارش آمده است: اشتغال کارمندان به یک فرصت بزرگ برای شرکت ها و یک وسیله مناسب جذب استعداد برای مدیران تبدیل شده است.
منبع: ایرنا