۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴

جزئیاتی از نامه شهردار قم به روحانی

شهردار قم با اشاره به بدهی‌های شهرداری قم به دولت گفت: در نامه‌ای به رئیس جمهور مسائل را تشریح کرده‌ام و با شناختی که از ایشان داریم می‌دانیم که نسبت به مسائل مطرح شده اشراف داشته و به شهر کریمه اهل بیت (ع) عنایت ویژه دارد.
کد خبر : ۲۴۷۰۴۰
صراط: مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با سرپرست استانداری قم اظهارداشت: از انتصاب حضرتعالی به این سمت خرسندیم و امیدواریم که در سایه تعامل و همکاری بتوانیم خدماتی در شأن کریمه اهل بیت(س) را به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) ارائه کنیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، شهردار قم با اشاره به بدهی 1500 میلیارد تومانی شهرداری قم افزود: هر دو روز به دلیل سودی که حساب می‌شود یک میلیارد تومان به این بدهی‌ها افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه در مقابل این بدهی، شهرداری قم نیز 350 میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد خاطرنشان کرد: باید بررسی جامع و همه جانبه داشته و برای حل این مشکل چاره‌اندیشی کرد و راهکار ارائه داد.

شهردار قم با بیان اینکه این میزان بدهی دو برابر درآمد نقدی شهرداری قم در سال جاری است گفت: این مسائل موجب شده است که در روند اجرای پروژه‌های شهری خلل ایجاد شده و کمبود نقدینگی گره‌هایی را در کار ایجاد کرده است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه شهرداری قم به دنبال این نیست که بخواهد از این بدهی شانه خالی کند، اظهار داشت: راهکارهایی را بررسی و تدوین کرده‌ایم ولی سودی که به این بدهی تعلق می‌گیرد باید متوقف شود تا بتوانیم این راهکارها را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه درباره این مشکل و بدهی‌های شهرداری‌ قم نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته و مسائل را تشریح کرده‌ است گفت: امیدواریم که بتوانیم در این خصوص به راهکارهای عملی و اجرایی برسیم و در سایه تعامل و همکاری مشکلات را برطرف کنیم.