۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

سهم اتوبوسها در تصادفات چقدر است؟

 بیش از ۲۰ هزار اتوبوس در کشور داریم که از ما کارت هوشمند ناوگان دریافت کرده اند و هرکدام از این اتوبوس ها با یکدیگر متقاوت هستند زیرا تعدادی از این اتوبوس ها قدیمی هستند که به دلیل سن ناوگان بالا در مسافت های کوتاه کار می کنند و مسافت کمتری را می پیمایند.
کد خبر : ۲۴۷۱۱۸
مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تاکید کرد: آمار مشخصی از سهم هر کدام از اتوبوس ها در تصادفات جاده ای نداریم.

جواد هدایتی با بیان اینکه آمار مشخصی از سهم هرکدام از شرکت های سازنده خودرو در تصادفات جاده ای نداریم، گفت: باید در ارایه آمار تصادفات جاده ای، میزان تردد و پیمایش اتوبوس ها و سهم آنها در حمل و نقل را هم محاسبه کرد.

وی در خصوص اظهارات پلیس راهور ناجا در خصوص سهم ۷۰ درصدی اتوبوس ها اسکانیا در کشته های تصادف، اظهار داشت: آمار مشخصی از سهم هر کدام از اتوبوس ها در تصادفات جاده ای نداریم بنابراین نمی توان بطور مشخص اعلام کرد که این آمار درست است یا نه.

هدایتی افزود: بیش از ۲۰ هزار اتوبوس در کشور داریم که از ما کارت هوشمند ناوگان دریافت کرده اند و هرکدام از این اتوبوس ها با یکدیگر متقاوت هستند زیرا تعدادی از این اتوبوس ها قدیمی هستند که به دلیل سن ناوگان بالا در مسافت های کوتاه کار می کنند و مسافت کمتری را می پیمایند.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک ادامه داد: اتوبوس شرکت های اسکانیا و ولوو به روزتر هستند بنابراین میزان پیمایش این اتوبوس ها و تعداد آنها هم از سایر اتوبوس ها بیشتر است.

هدایتی با تاکید بر اینکه فقط ارایه آمار ۷۰ درصدی نشانگر واقعیت میزان سهم کشته های اتوبوس اسکانیا نیست، گفت: باید سهم هر شرکت در اتوبوس های جاده ای و میزان جابجایی آنها را هم در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه باید موضوع شماره گذاری اتوبوس های اسکانیا راهم در نظرگرفت، افزود: اتوبوس های اسکانیا عمدتا در محورهای برون شهری تردد دارند در حالیکه سایر اتوبوس ها در داخل شهرها هم تردد می کنند.

منبع: مهر