۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

ماموریت عباس به نخست‌وزیر فلسطین

عباس دوشنبه (دو روز پیش) به حماس یک روز مهلت داده بود برای پیوستن به دولت توافقی جدید پیش‌قدم شود.
کد خبر : ۲۴۷۱۲۱
صراط: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به نخست‌وزیر دولت توافق ملی دستور داد دست به تغییرات محدود در کابینه دولت توافق ملی بزند.

«محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین «رامی الحمدالله» نخست‌وزیر دولت توافق ملی را مسئول اصلاحات وزارتی محدود در این دولت توافقی کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، پس از جلسه سه‌شنبه شب (دیشب) سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» برخی از اعضای این نهاد اعلام کردند ابومازن در برابر شروط حماس ضرور دیده که اصلاحاتی در کابینه دولت توافقی انجام شود.

بنا بر این گزارش، علیرغم این موضوع برخی از اعضای ساف خواستار ادامه مشورت‌ها برای رسیدن به توافقی برای تشکیل دولت توافقی جدید با هدف حل موضوع اختلاف، وحدت اداره‌ها و موسسات، بازسازی غزه و نیز همکاری با کمیته مرکزی انتخابات برای انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و شورای قانونگذاری شدند.

منابع آگاه اعلام کردند که احمدالله پیشنهادهایی برای برای ترمیم کابینه دارد و پیش‌بینی می‌شود که اصلاحات مذکور تا قبل از عید فطر انجام شود.

عباس دو هفته پیش دولت توافق ملی فلسطین را منحل کرد (۲۸ خرداد) و اختلاف‌ها بر سر چگونگی تشکیل یه دولت توافقی جدید هنوز ادامه دارد. دولت توافقی منحل شده برآینده آشتی فتح و حماس دراردیبهشت‌ماه سال گذشته (1393) بود.

عباس دوشنبه (دو روز پیش) به حماس یک روز مهلت داده بود برای پیوستن به دولت توافقی جدید پیش‌قدم شود.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط فلسطین