۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷

اشتاین مایر به کوبورگ آمد

وزیر امور خارجه آلمان به محل مذاکرات هسته‌ای در وین آمد.
کد خبر : ۲۴۷۲۲۸
صراط: وزیر امور خارجه آلمان به محل مذاکرات هسته‌ای در وین آمد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان فردا با فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس و فرانک اشتاین‌مایر، همتای آلمانی خود در وین دیدار خواهد کرد.

پیش از این یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران از پایان کار نگارش متن توافق احتمالی در سطح کارشناسی خبر داد.

این منبع در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در وین گفت :متن توافق احتمالی با پرانتز ها و اختلافات موجود قرار است در سطح معاونان بررسی شود تا پس از آن برای تصمیم گیری در اختیار وزرای خارجه کشورهای 5+1 با ایران قرار گیرد.

انتظار می‌رود فردا پنجشنبه وزرای خارجه فرانسه و چین به وین بیایند و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به جمع مذاکره کنندگان بپیوندد.

امروز (چهارشنبه) وزرای خارجه ایران و آمریکا بار دیگر به همراه مردان اول هسته‌ای‌شان یعنی علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای ایران، و ارنست مونیز،‌ وزیر انرژی آمریکا، رودرروی یکدیگر نشستند تا بتوانند چکش‌کاری اختلافات باقی‌مانده را ادامه دهند.

اما در حالی که روز گذشته (سه‌شنبه) سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، پی از ترک وین از «پیشرفت خوب در مذاکرات» و «ادامه بحث‌ها بر روی مسائل مرتبط با روند‌ها خبر داده بود»، امروز (چهارشنبه) یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما از پایان کار نگارش متن توافق احتمالی در سطح کارشناسی خبر داد. وی گفت: «متن توافق احتمالی با پرانتز‌ها و اختلافات موجود قرار است در سطح معاونان بررسی شود تا پس از آن برای تصمیم گیری در اختیار وزرای خارجه کشورهای 5+1 با ایران قرار گیرد».

منبع: تسنیم