۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

پاکستان سفیر افغانستان را احضار کرد

وزارت کشور افغانستان نیز اعلام کرد یک فرمانده پلیس مرزی این کشور اواخر سه شنبه بر اثر تیراندازی نیروهای پاکستانی کشته شد.
کد خبر : ۲۴۷۴۷۵
صراط: اسلام‌آباد در اعتراض به زخمی شدن 2 نیروی مرزی خود و بازداشت دیپلمات این کشور در قندهار سفیر افغانستان را به دفتر وزارت امور خارجه احضار کرد.

به نقل از داون، پاکستان در اعتراض به زخمی شدن 2 نیروی مرزی بعد از ظهر روز گذشته سفیر افغانستان را به دفتر وزارت امور خارجه احضار کرد.

اسلام آباد با احضار سفیر افغانستان به شدت نسبت به دستگیری یکی از اعضای سفارت پاکستان در قندهار نیز معترض شد.

مقامات امنیتی پاکستان گفتند نیروهای پلیس مرزی افغانستان به سوی نیروهای امنیتی پاکستانی که در حال ساخت دیواری در منطقه قبیله‌ای وزیرستان جنوبی در مرز دو کشور بودند، تیراندازی کردند.

کابل اعلام کرد این ساخت و ساز در خاک افغانستان انجام شده است.

وزارت کشور افغانستان نیز اعلام کرد یک فرمانده پلیس مرزی این کشور اواخر سه شنبه بر اثر تیراندازی نیروهای پاکستانی کشته شد.

وزارت امور خارجه پاکستان امروز نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: نگرانی‌هایی جدی در مورد تیراندازی بدون هدف توسط پلیس مرزی افغانستان در منطقه آنگور آدا در وزیرستان جنوبی به طرف پاکستانی ایجاد شده است که بر اثر آن دو تن از نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: تاکید می‌شود با توجه به روابط نزدیک و برادرانه بین دو کشور که اخیرا نیز افزایش یافته است، چنین حوادثی دیگر نباید تکرار شود.

این گزارش می‌افزاید، سفیر افغانستان نیز اطمینان خاطر داد که نگرانی دولت پاکستان را به مقامات ارشد کشورش خواهد رساند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد دیپلمات پاکستانی که از قندهار دستگیر شده بود به سفارت پاکستان در کابل تحویل داده شده است.
منبع: فارس