۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

تخلف بازیکن راه‌آهن چگونه افشا شد؟

یکی از کارگزاران رسمی فیفا گفت که وی اطلاعات موتومبا را به مدیران عامل نفت مسجد سلیمان و پیکان تهران داده است.
کد خبر : ۲۴۷۵۱۶
صراط: پس از انتشار گزارشی درباره ماجرای موتومبا که بازتابهای زیادی هم داشت، یکی از کارگزاران رسمی فیفا در این زمینه روشنگری بیشتری کرد و البته گفت که وی اطلاعات موتومبا را به مدیران عامل نفت مسجد سلیمان و پیکان تهران داده است و البته در این باره هیچ گونه منافعی نداشته به مدیران عامل تیم های نفت مسجد سلیمان و پیکان اطلاع داده است.

گفت و گو با نوید بهروان بخوانید:

آقای بهروان،‌شما اطلاعات موتومبا را به مدیران عامل نفت مسجد سلیمان و پیکان داده اید؟‌

بله، من این کار را کردم.

شما اینجنت موتومبا بوده اید؟

من کارگزار رسمی فیفا هستم. خرداد سال گذشته قرار بود موتومبا را به ایران بیاورم و اتفاقا ایشان را به باشگاههای سپاهان و استقلال معرفی کردم که به هیچ نتیجه ای نرسیدیم. رقمی که موتومبا اعلام کرده بود را استقلال قبول نکرد. بعد هم که از طریق یکی از همکاران در حوزه خلیج فارس از من خواسته شد که ایشان را به باشگاههای امارات ببرم. فکر کنم ۴ یا ۵ژانویه بود.باشگاه اماراتی ۲۰۰ هزار دلار بیشتر نمی داد و موتومبا اعلام کرده بود که قیمتش یک میلیون دلار است. انتقال هم دیگر سر نگرفت و من هم از موتومبا بی خبر بودم. البته من همان زمان متوجه شدم که مدارک موتومبا مشکل دارد و وقتی شنیدم آی تی سی اش صادر شد، تعجب کردم. در گزارشی نوشته نوشته شده بود،‌ اطلاعات عجیبی وجود داشت. اگر دقت می کردید ایجنت موتومبا در هر دو انتقال یک نفر بود.

یک ایجنت یعنی؟

بله یک ایجنت که سابقه خبرنگاری دارد و از وقتی فدراسیون فوتبال اعلام کرده که همه می توانند ایجنت شوند تازه پا به این عرصه گذاشته است. این ایجنت هم وی را به پرسپولیس معرفی کرده بود و هم وی را به راه آهن. اینکه برخی می گویند دو ایجنت داشته اشتباه است. یک ایجنت داشته که در انتقال اول به پرسپولیس ناموفق بوده اما در انتقال دوم موفق عمل کرده بود و توانسته بودند به هر ترتیبی که شده آی تی سی را بگیرد تا موتومبا را به راه آهن ببرند.

شما چرا به مدیران عامل نفت مسجد سلیمان و پیکان تهران اطلاع دادید؟

من چون به قوانین اشراف داشتم اطلاعات و مدارک لازم را به آقای رضاییان در باشگاه نفت مسجد سلیمان به جهت دوستی قدیمی که داشتم دادم. که یک بار هم تلفنی تشکر کردند. آقای شیعی مدیرعامل پیکان هنوز تشکر نکرده و سه بار هم من تماس گرفتم پاسخ ندادند. ضمن اینکه شما نوشته بودید من اسناد و مدارک را به این مدیر یا مدیران فروخته ام که اصلا درست نیست و من به صورت رایگان در اختیارشان گذاشتم.

البته ما نامی از شما نیاورده بودیم...

گزارش در مقیاس وسیعی منتشر شده بود و بازتاب داشت و به همین جهت من خواستم روشنگری کنم. بعضی فکر می کردند کسی که اطلاعات را فروخته من بوده ام و این درست نبوده است.

نامی از ایجنت خبرنگار نمی برید؟

نه نمی برم. من چون دیدم خلاف انجام شده برای جلوگیری از تخلف به مدیران دو باشگاه که ممکن بود متضرر شوند اطلاع دادم. ضمن اینکه می دانستم موتومبا یک بازیکن غیرمجاز است و قابلیت بازی کردن در ایران را ندارد. پنجره نقل و انتقالات بسته بود و این بازیکن در ترکیه ۴ ژانویه بازی کرده بود و شرایط بازیکن آزاد را نداشته است. تازه روز آخر نقل و انتقالات یعنی ۲۸ دسامبر هم بازی کرده بود. اصلا چک کردن دقایق بازی موتومبا کاری نداشت با یک سرچ در گوگل و یوتبوب همه چیز پیدا می شود.

شما فکر می کنید چه اشکالی در کار آی تی سی موتومبا بوده؟

با این شرایط من فکر می کنم که آی تی سی صادر نشده باشد. ضمن اینکه وقتی تی ام اس بسته بوده چطور این کار انجام شده است؟ من نمی دانم شرایط در فدراسیون های ایران و ترکیه چطور بوده اما احتمال دارد آی تی سی موتومبا تقلبی باشد. من باز هم تاکید می کنم که احتمال می دهم چون پنجره نقل و انتقالات بسته بوده است.

منبع: وب سایت برنامه نود